BibTex RIS Cite

THE APPLICABILITY OF SOCIAL CAPITAL COMPONENTS ON PUBLIC ADMINISTRATION SERVICE EFFICIENY AND CITIZEN SATISFACTION.

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 193 - 213, 01.03.2009

Abstract

The social capital that has been argued in many aspects by OECD, IMF and the World Bank, has became recently an important consept. Social capital being argued in wide range, leads people of the society to work in a harmony from education to social policy, and from political science to sociology and economy .The social capital is defined as the confidence between the individuals, speciality, honesty that directs the inviduals to share the commons of the society, behave and work with social coordination. The social capital is defined as the source of richness of a society or an instıtution. The main bases of social capital is trust. The mutual trust and sharing the common morals should be the main aim at the modern societies and public administration between the governing and governed. With another expression, both sides must have social capitals. Trust to the instıtution and assimilate of the services and produts can be provided by this approach.

SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 193 - 213, 01.03.2009

Abstract

Son yıllarda bilim dünyasında kendi literatüründe çeşitli boyutlarıyla tartışılan bir konu olan sosyal sermaye, Dünya Bankası, OECD ve IMF gibi önemli kuruluşların da dikkatle üzerinde durdukları bir kavram haline gelmiştir. Eğitimden sosyal politikaya, Siyaset Biliminden Sosyoloji ve Ekonomiye kadar uzun bir dönemde geniş alanda araştırmalara ve tartışmalara konu olan Sosyal Sermaye bir toplumu meydana getiren bireylerde bulunan güven duygusu, uzmanlık, dürüstlük, kredibilite gibi erdemlerin, bireyleri ortak hareket etmeye, sosyal dayanışmayı yaymaya ve eşgüdüm halinde çalışmaya sevk eden bir anlayışı ifade eder. Sosyal sermaye bir kurumun veya toplumun zenginlik kaynağı olarak ifade edilir asıl cevheri ise güvendir. Çağdaş toplumlarda ve modern kamu yönetimlerinde yöneten ile yönetilenler ve kurumlar ile hedefler kitleleri arasındaki ilişkilerde de karşılıklı güven, ortak değerler paylaşımı ve anlayış egemen olmalıdır. Başka bir ifade ile her iki tarafın da sosyal sermayeleri olmalıdır. Ürün veya hizmetin benimsenmesi ve kuruma güvenin tesisi bu sayede mümkün olacaktır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Public Administration
Authors

Ahmet Yatkın This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yatkın, A. (2009). SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ. Humanities Sciences, 4(2), 193-213. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Yatkın A. SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ. Humanities Sciences. March 2009;4(2):193-213. doi:10.12739/10.12739
Chicago Yatkın, Ahmet. “SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ”. Humanities Sciences 4, no. 2 (March 2009): 193-213. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Yatkın A (March 1, 2009) SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ. Humanities Sciences 4 2 193–213.
IEEE A. Yatkın, “SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ”, Humanities Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 193–213, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Yatkın, Ahmet. “SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ”. Humanities Sciences 4/2 (March 2009), 193-213. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Yatkın A. SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ. Humanities Sciences. 2009;4:193–213.
MLA Yatkın, Ahmet. “SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ”. Humanities Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 193-1, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Yatkın A. SOSYAL SERMAYE UNSURLARININ KAMU YÖNETİMİNDE HİZMET VERİMLİLİĞİ VE VATANDAŞ TATMİNİ ÜZERİNE UYGULANABİLİRLİĞİ. Humanities Sciences. 2009;4(2):193-21.