Yazılı ve görsel basın için siyasi partilere ve siyasal erke ilişkin haberler birincil derecede haber değeri taşımaktadır. İletişim alanında yapılan çalışmalarda özellikle seçim dönemlerinde medyanın siyasi partilere yaklaşım biçimleri araştırılmaktadır. Genel olarak ortam seçiminde gazete ve televizyon tercih edilmektedir. Bu çalışmada ise Türk siyasal partilerinin web siteleri siyasal iletişim açısından incelenecektir. Web sitelerinde ne tür haberlerin yer aldığı, hangi tür metinlerin kullanıldığı; web sitelerinde yer alan fotoğraflar; siyasal erke ilişkin haberler, siyasal iletişim açısından ve siyasal iktidara yer veriş biçimleri bakımından incelenecektir. Yöntem olarak içerik analizi benimsenmiştir. Ayrıca görüntülerde yer alan imgeler görsel göstergebilimsel metotla incelenmiştir. Araştırmanın evreni 21 Temmuz 2008 Pazartesi günü ile sınırlandırılmıştır.
For written and visual press, the news about political authority and political parties has major news value. The papers in communication have concentrated on especially the ways the media treat political parties during election periods. In general, newspapers and television is selected as media. In this paper we examine the web sites of the Turkish political parties in the perspective of political communication. What kind of news is placed, which text types are preferred, the photographs, the news on political authority, and how they reflect the political authority are analyzed in terms of political communication. The method of this paper is content analysis. In addition, the images on the sites are analysed with visual semiotic approches. The universe of the paper is July 21, 2008 Monday.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Public Administration |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 1 |