The body has been an important research topic in Sociology since at the beginning of 1980's. Also, consumer culture gain independence and has turned to a sub-discipline of Sociology after this date. So, theorists of consumer culture have started to research the place of body in consumer culture. Body is a commodity in consumer society of postmodern era. Identities of consumers have been constructed by it. Therefore, consumers have begun to give importance to their bodies. They have begun to take regular body exercises, diets, surgery operations and read magazines which give advices about body maintenance. Also, especially young consumers have begun to decorate their bodies with tattoo, piercing, ring, earring etc.
Beden sosyolojide 1980'lerin başından beri önemli bir araştırma konusu olmuştur. Tüketim kültürü de bu tarihten itibaren bağımsızlık kazanmış ve Sosyolojinin bir alt disiplini haline dönüşmüştür. Böylece, tüketim kültürü teorisyenleri bedenin tüketim kültüründeki yerini araştırmaya başlamışlardır. Post modern dönemin tüketim toplumunda beden, bir metadır. Tüketicilerin kimlikleri onunla inşa edilmektedir. Bu yüzden tüketiciler, bedenlerine önem vermeye başlamışlardır. Düzenli beden egzersizleri, diyetler, cerrahi operasyonlar yapmaya ve beden bakımı hakkında tavsiyeler veren dergiler okumaya başlamışlardır. Ayrıca, özellikle genç tüketiciler bedenlerini dövme, piersing, halka, küpe vs. ile donatmaya başlamışlardır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Public Administration |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 2 Issue: 3 |