İnsan zihninde geçmişten getirilen bilgiler ile deneyim, gözlem ve sonradan edinilen bilgilerin etkileşimi sonucunda, -yeni bilgilenmelerle de değişmesi muhtemel-, düşünsel fotoğraf olarak tanımlanabilen imaj, günümüz bireysel ve tüzel kişiliklerinin olmazsa olmazıdır. İmajları onların ne olduğu ve ne olmak istedikleri hakkındaki bilgileri içeren şifrelerdir. Hedef kitleler üzerinde inandırıcılık, saygınlık, süreklilik, güven yaratmak, rakiplerden farklılaşmak, tercih edilen olmak ve fark edilmek işlevlerini yerine getirir. Günümüz modern şehirleri de imajın bu işlevlerinden faydalanmak isteyerek bilinçli çalışmalara yönelmekte ve imajı önemsemektedirler. Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Konya imajının alan araştırması yöntemiyle araştırıldığı bu çalışma neticesinde, Konya imajı büyük oranda olumlu çıkarken; Hz. Mevlana’nın, Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun ve ulusal TORKU markasının buna katkı sağladıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Communication Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |