Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2017, Volume: 12 Issue: 2, 65 - 75, 10.04.2017

Abstract

Bu çalışmada Türkiye’de ürün
yerleştirme uygulamasının reklam ajansları bağlamında işleyişi ortaya
konulmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren, aynı zamanda uluslararası, ulusal,
bölgesel ve yerel olarak marka tanınırlığı olan reklam ajansları üzerinden
görsel medyada ürün yerleştirme uygulamasının tercih edilme nedenlerini ortaya
çıkarmak, yaşanan sektörel problemleri belirlemek ve bu problemlere yönelik reklam
ajanslarının çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Araştırma ürün yerleştirme
uygulaması sürecinde etkin bir rol oynayan reklam ajansları üzerine temellendirilmiştir.
Ampirik bir yöntem olan derinlemesine görüşme metoduyla veriler toplanırken,
elde edilen bu veriler görüşme ve araştırma soruları üzerinden bilgisayar
destekli veri analizi programı NVivo ile değerlendirilmiştir. Araştırma,
Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının önünde bir takım yapısal problemlerin
olduğunu ortaya koymuştur. Hızla gelişen reklamcılık alanı içerisinde ürün
yerleştirmenin önemli bir strateji olarak sektör tarafından kullanılacağı
belirlenmiştir.

Year 2017, Volume: 12 Issue: 2, 65 - 75, 10.04.2017

Abstract

Details

Journal Section Articles
Authors

Fikret Yazıcı

Publication Date April 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Yazıcı, F. (2017). TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences, 12(2), 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217
AMA Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. April 2017;12(2):65-75. doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217
Chicago Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 12, no. 2 (April 2017): 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
EndNote Yazıcı F (April 1, 2017) TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences 12 2 65–75.
IEEE F. Yazıcı, “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”, Humanities Sciences, vol. 12, no. 2, pp. 65–75, 2017, doi: 10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
ISNAD Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences 12/2 (April 2017), 65-75. https://doi.org/10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
JAMA Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2017;12:65–75.
MLA Yazıcı, Fikret. “TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME”. Humanities Sciences, vol. 12, no. 2, 2017, pp. 65-75, doi:10.12739/NWSA.2017.12.2.4C0217.
Vancouver Yazıcı F. TÜRKİYE’DE ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI: REKLAM AJANSLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME. Humanities Sciences. 2017;12(2):65-7.