Devletler, uluslararası
arenada yürüttükleri ilişkilerinde psikolojik üstünlüğü sağlamak ve bu
üstünlüğü devam ettirebilmek adına bir takım kurumları ve akılcı stratejileri
aktif bir şekilde kullanma gayreti içindedirler. Bu akılcı stratejiler
içerisinde 21. yüzyılın en etkili politik unsurlarından biri olan dış
yayıncılık ise devletlerin üzerinde hassasiyetle durdukları bir konu olarak
karşımıza çıkmaktadır. Çoğu zaman geleneksel diplomatik kanalların bile önüne
geçen sözlü, yazılı, görsel-işitsel, dijital her türden uluslararası medya
kuruluşları, günümüzün önemli politik manevra sahaları olarak
nitelendirilmektedir. Ortaya konan bu çalışmada ise devletler açısından kritik
bir öneme sahip dış yayıncılık konusu, kamuoyu ve kamu diplomasisi kavramları
üzerinden açıklanmaya çalışılmaktadır. Literatür taramasına dayalı betimleyici
türdeki bu niteliksel çalışmada, dış yayınlarda içeriklerin oluşum ve sunum
sürecinin de önemine dikkat çekilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 3 |