Abstract
Tanımlayıcı tipteki bu araştırma ebelik öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 290 ebelik öğrencisi oluşturmuş olup, araştırmaya katılmayı kabul eden 250 ebelik öğrencisi örneklem grubunu oluşturmuştur (Katılım hızı %86.2). Araştırmanın verileri sosyodemografik soruların olduğu anket formu, Schutte ve arkadaşlarının hazırladığı Duygusal Zekâ Ölçeği, Ersanlı ve Balcı tarafından geliştirilen İletişim Becerileri Envanteri kullanılmıştır. Ebelik öğrencilerinin yaş ortalamaları 20.63±1.04’dür. Öğrencilerin duygusal zeka puanı 157.49±16.25, toplam iletişim beceri puanı 166.03±16.14 bulunmuştur. Bu çalışmada öğrencilerin duygusal zekâ puanları ile iletişim beceri puanları yüksek bulunmuştur. Ebelik öğrencilerinin toplam ölçek puanları arasındaki korelasyon değeri orta derecede pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur (r=0.514 p<0.05).