Dünyanın her yerinde sunulan eğitim fırsatları ve küreselleşme sebebi ile uluslararası öğrenci sayısında çok büyük bir artış yaşanmaktadır. Bu öğrenciler kendi ülkelerinden dünyayı yeniden keşfedecekleri başka ülkelere gitmek durumunda kalmaktadırlar. Gittikleri ülkelerde alışkın olmadıkları yeni yaşam stillerine ve farklı kültürlere uyum sağlamaları kolay olmamaktadır. Bu uyum sürecinde hiçte hoş olmayan duygular, stress ve toplumdan soyutlanma gibi biçimlerde cereyan edebilir. Bu yüzden, bu çalışma nitel araştırma yöntemini izliyerek uluslararası öğrenim gören öğrencilerin gittikleri ülkelerdeki kültürel deneyimlerini anlamayı amaçlamıştır. Özellikle, bu çalışma üniversite öğrenimi gören Türk öğrencilerinin bir Amerikan üniversitesinde karşılaştıkları problemleri tanımlamayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın sonucu olarak, uluslararası Türk öğrencileri düşüncelerini yansıtmış ve dolayısı ile üniversite danışmanlarına ve uluslararası öğrenci adaylarına karşılaşacakları problemleri anlama ve çözme fırsatı sunmuştur.
All over the world, there have been remarkable increases in the number of international students because of educational opportunities and globalization. These students move from their home countries to other countries where they discover the world again. After moving, adapting to a new lifestyle and a different culture is not easy. This process might be isolating, stressful, and unpleasant. This article, therefore, illustrates the use of qualitative research to enhance understanding of international students' cultural experiences and facilitate the development of culturally specific interventions. Specifically, this study seeks to identify the problems encountered by Turkish students in an American university. The results of this study give the opportunity to reflect their thoughts and can help the administrations and prospective international students to understand and solve the problems encountered by them.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences in Qualitative Research |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 4 |