BibTex RIS Cite

STRATEGIC APPROACHES TO CREATE AND SUSTAINABLE FOR COMPETITIVE ADVANTAGE

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 89 - 107, 01.03.2012

Abstract

The main goal is to make profit for all business to provide a competitive advantage and sustain it. Many theories have been put forward in this regard. Basic question is; (y) Why can't some companies be successful while others working in the same market conditions consistently make profit and have advantage in competition in the long term; what is the source of the advantage in competition or profit? (yy) What are the causes and strategies that prevent the elimination of the advantage in competition or profit in the long term despite the competition in the markets? In this study, two approaches will be to find answers to pointed above questions. This approaches are Resource Based and Position Approaches.

REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR

Year 2012, Volume: 7 Issue: 2, 89 - 107, 01.03.2012

Abstract

Kar amacı güden tüm işletmeler için rekabet avantajı sağlamak ve bunu sürdürülebilir kılmak temel amaçtır. Bu konuda çok sayıda teori ileri sürülmüştür. Temel soru şudur; (ı) Aynı pazar şartlarynda faaliyet gösteren aynı sektördeki firmaların bazıları uzun vadede sürekli kar ve rekabette avantajlı iken neden diğerleri aynı şekilde başarılı değildir; kar veya rekabet avantajının kaynağı nedir? (ıı) Piyasalardaki rekabete rağmen uzun vadede bu kar veya rekabet avantajının elimine edilmesini önleyen nedenler veya stratejiler nelerdir? Bu çalışmada, yukarıdaki soruya iki yaklaşım doğrultusunda cevap aranmaya çalışılacaktır. Bu yaklaşımlar Kaynaklara Dayalı Yaklaşım (KDY) ve Pozisyon Yaklaşımıdır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Finance
Authors

Mehmet Barca This is me

Saban Esen This is me

Publication Date March 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Barca, M., & Esen, S. (2012). REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR. Social Sciences, 7(2), 89-107. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Barca M, Esen S. REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR. Social Sciences. March 2012;7(2):89-107. doi:10.12739/10.12739
Chicago Barca, Mehmet, and Saban Esen. “REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR”. Social Sciences 7, no. 2 (March 2012): 89-107. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Barca M, Esen S (March 1, 2012) REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR. Social Sciences 7 2 89–107.
IEEE M. Barca and S. Esen, “REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR”, Social Sciences, vol. 7, no. 2, pp. 89–107, 2012, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Barca, Mehmet - Esen, Saban. “REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR”. Social Sciences 7/2 (March 2012), 89-107. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Barca M, Esen S. REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR. Social Sciences. 2012;7:89–107.
MLA Barca, Mehmet and Saban Esen. “REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR”. Social Sciences, vol. 7, no. 2, 2012, pp. 89-107, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Barca M, Esen S. REKABET AVANTAJI SAĞLAMA VE SÜRDÜRMEDE STRATEJİK YAKLAŞIMLAR. Social Sciences. 2012;7(2):89-107.