Today, lecturers discuss whether the courses like business management, economics, marketing management and engineering economics, which have no direct relevance with the subject of the study in Engineering and Architecture Faculty, are really useful for students or not. In other words, the subject of the discussion is whether these courses are included in compulsory courses during preparation of new course plans in Bologna process or not. In this study, valuation of ECTS credit (student workload) definition questionnaires, which were applied to students studying in civil engineering, industrial engineering and computer engineering, who studied business management, engineering economics, economics, and financial and cost accounting courses, and the management panel including ECTS data will be investigated. In the study, only âEconomicsâ course will be evaluated.
Günümüzde öğretim üyeleri, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinde branş dersleri olmayan İşletme Yönetimi, Ekonomi, Pazarlama Yönetimi ve Mühendislik Ekonomisi gibi derslerin öğrencilere faydası olup olmadığını tartışmaktadırlar. Başka bir deyişle tartışma konusu Bolonga sürecinde yeni ders programlarını hazırlarken bu derslerin zorunlu dersler arasına alınıp alınmamasıdır. Bu çalışmanın amacı mühendis olarak iş hayatına atılacak olan gençlerin gerçek hayatta doğru yatırım kararları verebilmeleri ve başarılı olabilmeleri için yukarıda sözü geçen derslerin branş dersleri kadar faydalı ve önemli olduklarını kanıtlamaya çalışmaktır. Çalışmada İşletme Yönetimi, Mühendislik Ekonomisi, Ekonomi, Finansal ve Maliyet Muhasebesi derslerini almış olan İnşaat Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencilerine uygulanmış olan AKTS Kredisi (Öğrenci İşyükü) belirleme anketi ile ECTS bilgilerini içeren Yönetim Panelinin değerlendirilmesi incelenecektir. Çalışmada sadece âEkonomiâ dersi değerlendirilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Finance |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 7 Issue: 1 |