The relationship of legend with tourism is handled at this article. The main problem of the study is whether tourist guides are using legends during their tours; to find out if there is any effect of it on tourist attaction and if there is any effect, the type of it. This study is formed to expose the effects of legends on the factors of tourist attractions and in this context a field study has been applied to professional tour guides who're the authorized people on tours, explaining the legends to tourists. As a result of the survey, it has been seen that the legends are using by the tourist guides on tour guide programs, they have effects on touristic attractions, they could be use as a touristic marketing tool, and the legends could be a symbol for some destinations at presentations.
Bu makalede, efsanelerin turizm ile olan ilişkisi ele alınmaktadır. Araştırmanın problemi turist rehberlerinin tur esnasında efsaneleri kullanıp kullanmadıkları, efsanelerin turistik çekicilik üzerinde bir etkisinin olup olmadığı var ise eğer bu etkilerinin neler olabileceğidir. Bu çalışma efsanelerin turizmde turistik çekicilik unsurları içerisinde nasıl bir yer alabileceği üzerine kurgulanmış ve bu bağlamda turizmde efsaneleri birebir anlatan profesyonel turist rehberlerinin konu hakkındaki görüşlerine yönelik olarak bir alan araştırması yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, efsanelerin turist rehberleri tarafından tur programlarında kullanıldığı, turistik çekicilik üzerinde etkileri olduğu, turistik tanıtımda bir pazarlama aracı olarak kullanılabileceği ve efsanelerden yararlanılarak yapılacak olan tanıtımlarda bazı bölgeler için bir sembol olabileceği görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Finance |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |