Şehirlerarası yolcu
taşımacılığı, yarattığı istihdam ve ekonomiye olan katkısı ile ülkemizin en
önemli sektörlerinden biridir. Sektörün gelişmesi ve kendini yenilemesinde
hizmet kalitesinin önemli bir yeri vardır. Bu araştırmada, çeşitli demografik
kriterlerin hizmet kalitesi algısında yarattığı farklılık araştırılmıştır. Şehirlerarası
bir seyahat işletmesine ait çeşitli hatlarda uygulanan anketle, veriler elde
edilmiştir. Veriler SPSS istatistik programında T testi, Anova ve Scheffe
analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda, demografik kriterlerin
(cinsiyet, eğitim, yaş, gelir, önceki deneyim), hizmet kalite algısı üzerinde
önemli farklılıklar yarattığı tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |