Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 76 - 84, 21.04.2018

Abstract

References

  • 1. Edirne, J., (2004). Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • 2. Er, A., (2006). Tasarımı Türkiye’de Türkiye İçin Tasarlamak, Türkiye'de Tasarımı Tartışmak. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul.
  • 3. Ertan, M., (2006). Türkiye'de Periferide Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:88-95.
  • 4. Brown, G., (2010). The Role of Design in The 21st Century Danish Designers Manifesto: A Vision for The Future of Danish Design, UK.
  • 5. Hasdoğan, G., (2009). Türkiye’de Devletin Endüstriyel Tasarıma Yönelik Girişimleri ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun Bu Girişimlerdeki Rolü. Tasarım veya Kriz. 4. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:173-190.
  • 6. Murphy, G.R., (2008). An International Perspective. Design Wales, Marsilya.
  • 7. Onur, M., (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü ve Önemi. Ankara: Türk Patent Enstitüsü Endüstriyel Tasarımlar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi.
  • 8. Rim, R. and Valerie, S., (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important?. Review of Educational Research 82(3):330-348.
  • 9. Ulrich, K.T. and Steven, D.E., (2008). Product Design and Development, Irwin/ McGraw-Hill, New York, 4th Edition.
  • 10. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). 10. Ulusal Kalkınma Planı (2014-2018).
  • 11. T.C. Ekonomi Bakanlığı, (2012). 2023 Türkiye İhracat Stratejisi.
  • 12. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2016). Türk Patent ve Marka Kurumu 2017-2021 Stratejik Planı.
  • 13. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Verimlilik Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 14. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Türkiye Tekstil, Hazır Giyim ve Deri Ürünleri Sektörleri Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 15. Türk Tasarım Danışma Konseyi, (2016). Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı (2017-2019).

TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI

Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 76 - 84, 21.04.2018

Abstract

Bu
çalışmada, ulusal kalkınmada tasarım faaliyetlerinin yeri ve önemi hakkında
bilgi verilerek, Türkiye’deki kamu-kurum ve kuruluşların uygulamaya koyduğu
strateji ve eylem planları üzerinde “doküman incelemesi” yapılmıştır. Türk
Tasarım Kimliği oluşturma yolunda atılan önemli adımların başında gelen
strateji ve eylem planlarında yer alan yeni ürün geliştirme ve tasarım odaklı maddelerden
örnekler verilmektedir.

References

  • 1. Edirne, J., (2004). Tasarımın Temel Prensipleri ve İç Mimari Tasarımda Uygulama Örnekleri. İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İç Mimarlık Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • 2. Er, A., (2006). Tasarımı Türkiye’de Türkiye İçin Tasarlamak, Türkiye'de Tasarımı Tartışmak. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul.
  • 3. Ertan, M., (2006). Türkiye'de Periferide Endüstri Ürünleri Tasarımı Eğitimi Stratejisi Üzerine Öneriler. III. Ulusal Tasarım Kongresi, Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:88-95.
  • 4. Brown, G., (2010). The Role of Design in The 21st Century Danish Designers Manifesto: A Vision for The Future of Danish Design, UK.
  • 5. Hasdoğan, G., (2009). Türkiye’de Devletin Endüstriyel Tasarıma Yönelik Girişimleri ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşunun Bu Girişimlerdeki Rolü. Tasarım veya Kriz. 4. Ulusal Tasarım Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul, ss:173-190.
  • 6. Murphy, G.R., (2008). An International Perspective. Design Wales, Marsilya.
  • 7. Onur, M., (2011). Ülkesel Tasarım Stratejilerinin Oluşturulmasında Tasarım Konseylerinin Rolü ve Önemi. Ankara: Türk Patent Enstitüsü Endüstriyel Tasarımlar Dairesi Başkanlığı, Uzmanlık Tezi.
  • 8. Rim, R. and Valerie, S., (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important?. Review of Educational Research 82(3):330-348.
  • 9. Ulrich, K.T. and Steven, D.E., (2008). Product Design and Development, Irwin/ McGraw-Hill, New York, 4th Edition.
  • 10. T.C. Kalkınma Bakanlığı, (2013). 10. Ulusal Kalkınma Planı (2014-2018).
  • 11. T.C. Ekonomi Bakanlığı, (2012). 2023 Türkiye İhracat Stratejisi.
  • 12. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2016). Türk Patent ve Marka Kurumu 2017-2021 Stratejik Planı.
  • 13. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Verimlilik Stratejisi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 14. T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, (2014). Türkiye Tekstil, Hazır Giyim ve Deri Ürünleri Sektörleri Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2015-2018).
  • 15. Türk Tasarım Danışma Konseyi, (2016). Tasarım Stratejisi ve Eylem Planı (2017-2019).
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Beyhan Pamuk

Şengül Erol

Publication Date April 21, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Pamuk, B., & Erol, Ş. (2018). TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences, 13(2), 76-84.
AMA Pamuk B, Erol Ş. TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences. April 2018;13(2):76-84.
Chicago Pamuk, Beyhan, and Şengül Erol. “TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI”. Social Sciences 13, no. 2 (April 2018): 76-84.
EndNote Pamuk B, Erol Ş (April 1, 2018) TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences 13 2 76–84.
IEEE B. Pamuk and Ş. Erol, “TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI”, Social Sciences, vol. 13, no. 2, pp. 76–84, 2018.
ISNAD Pamuk, Beyhan - Erol, Şengül. “TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI”. Social Sciences 13/2 (April 2018), 76-84.
JAMA Pamuk B, Erol Ş. TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences. 2018;13:76–84.
MLA Pamuk, Beyhan and Şengül Erol. “TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI”. Social Sciences, vol. 13, no. 2, 2018, pp. 76-84.
Vancouver Pamuk B, Erol Ş. TÜRK TASARIM KİMLİĞİ OLUŞTURMA YOLUNDA ULUSAL STRATEJİ VE EYLEM PLANLARI. Social Sciences. 2018;13(2):76-84.