Abstract
Bu araştırmada, üniversitede öğrenim gören öğrencilerin psikolojik sağlamlık ve empati düzeylerini incelemek amaçlanmıştır. Bu kapsamda 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Erzurum Teknik Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümünde öğrenim gören 68 kadın ve 36 erkek olmak üzere toplam 104 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Çalışmada katılımcılara Smith ve ark., 2008 tarafından geliştirilen, Barış ve Çolakoğlu, 2015 tarafından Türkçe ’ye uyarlanan Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde çarpıklık ve basıklık değerleri hesaplanmış ve dağılımın normal olduğu tespit edilmiştir. Yapılan parametrik testler sonucunda kadın öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin erkek öğrencilere göre istatistiksel olarak daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 1. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri 2. sınıf öğrencilerine göre daha fazla olduğu gözlenmiştir. Sportif aktivite yapma amacı ile empati düzeyi bakıldığında ise mesleki amaç için spor yapan bireylerin bilişsel empati düzeyleri, fiziksel görünüm ve daha sağlıklı yaşam için yapan bireylerden istatistiksel olarak daha fazla olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.