BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF DRESSING BEHAVIORS OF PRESCHOOL PERIOD CHILDREN AND APPAREL DESIGN AIMED AT DEVELOPING THESE BEHAVIORS

Year 2014, , 50 - 59, 07.08.2014
https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051

Abstract

This study aims to design apparel for use as training tool through which children in early childhood period can learn the buttoning behavior in the dressing skill more easily. Dressing skills, preferred apparel characteristics, favorite apparel colors and ornamentations of a total of 98 preschool period children of 3, 4 and 5 years old including 54 girls and 44 boys were examined, and opinions of the mothers on dressing skills of their children were determined. Research method was descriptive method. Survey and questionnaire data were used for collecting research data. Research findings were presented in comparative tables of frequency, percentage value and gender. Based on research findings, apparels in the form of shirt were designed to ensure the buttoning skill in dressing behavior for preschool period girls and boys.

References

  •  Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S., (2001), Çocuk Gelişimi 1, Ya-Pa Yayınları, İstanbul. pp.28-78.
  •  Demiriz, S. ve Dinçer, Ç., (2000). Okulöncesi Dönem Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Annelerinin Çalışıp Çalışmama Durumuna Göre İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, pp.58-59.
  •  Demiriz, S. ve Dinçer, Ç., (2001). 5-6 Yaş Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Cinsiyet ve Okulöncesi Eğitim Alma Durumlarına Göre İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150, pp.58-60.
  •  Eray, F. ve Çivitci, Ş., (2000). Giyside Kullanılan Renklerin İnsan Üzerindeki Psikolojik Etkileri. Mesleki Eğitim Dergisi, 2 (1), pp.63-72.
  •  Estes, L.S., (2004), Essentials of Child Care and Early Education, (pp.26-31). Pearson, A&B Publishing, USA.
  •  Gander, M.J. and Gardiner, W.H., (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi, (pp.229-296). 3. Baskı, İmge Kitapevi, Ankara.
  •  Gizir, Z. ve Baran, G., (2003). Anaokuluna Devam Eden Dört-Beş Yaş Çocuklarında Sosyal Davranışların Gelişi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, pp.118-133.
  •  Hamamcı, Z., (2005), Üç-Altı Yaşlarında Çocukları Olan Anne ve Babaların Aile Eğitim İhtiyaçları, Çağdaş Eğitim Dergisi, 30, pp.28-36.
  •  Haynes, L.H., Burts, C.D., Dukes, A., and Cloud, R., (1993). Consumer Socialization of Preschoolers and Kindergartners as Related to Clothing Consumption, Psychology and Marketing, 10:2, pp.151-166.
  •  Kail, R., (2004). Children and Their Development, Pearson Education Inc, USA.
  •  Kuru, S. ve Çeğindir, N., (2001). Çocuk Giysi Tasarımında Kalıp Çizimleri, (pp.1-6). Gazi Kitapevi, Ankara.
  •  Mağden, D., Şahin, S. ve Karaaslan Baç, T., (2003). Ankara İl Merkezinde 3-6 Yaş Grubu Çocukların Öz Bakım Becerilerinin İncelenmesi, 8-9, pp.1-13.
  •  Mağden, D., Şahin, S., Karaaslan Baç, T. ve Işıtan, S., (2004). Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Gurubu Çocukların Küçük ve Büyük Kas Motor Gelişim Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi,10-11, pp.23-36
  •  Özen, A., Acar, Ç., Tavlar, Ö. ve Çetin, Ö., (2002). Özbakım becerilerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim yönteminin etkililiği, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, pp.147-168, Eskişehir.
  •  Özer, D., (2002). Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 285, pp.17-21.
  •  Özer, D.S. ve Özer, K., (2004). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  •  Şahin, S. ve Karaaslan Baç, T., (2006). Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1-2, pp.74-80
  •  Senemoğlu, N., (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gönül Yayıncılık, Ankara.
  •  Şener Demir, F., (2000). Çocuk Giyimi, (pp.1-19),Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  •  Tuğrul, B., (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu "Geleceğe Bakış". 17-18 Ekim, Gazi Üniversitesi, Ankara.  Varol, N., (2004). Öz Bakım Becerilerinin Öğretimi, (pp.3-59), Kök Yayıncılık, İstanbul.

OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI

Year 2014, , 50 - 59, 07.08.2014
https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilk çocukluk dönemindeki çocukların giyinme becerisindeki düğme ilikleme davranışını daha kolay öğrenebilecekleri eğitim aracı olarak kullanılacak giysi tasarlamaktır. Araştırmada okul öncesi dönemdeki, 3- 4 ve 5 yaşındaki 54 kız, 44 erkek toplam 98 çocuğun giyinme becerileri, tercih ettikleri giysi özellikleri, sevdikleri giysi renkleri ve süslemeler incelenmiş ve annelerin, çocuklarının giyinme becerisine ilişkin değerlendirmeleri belirlenmiştir. Araştırma yöntemi betimsel yöntemdir. Araştırma verilerinin toplanmasında gözlem ve anket teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulguları frekans, yüzdelik değer ve cinsiyet açısından karşılaştırılmalı tablolarda sunulmuştur. Araştırma bulguları doğrultusunda okulöncesi kız ve erkek çocuklar için giyinme davranışında düğme ilikleme becerisini ve böylelikle küçük kas gelişimini sağlaması için gömlek formunda giysiler tasarlanmıştır.

References

  •  Aral, N., Baran, G., Bulut, Ş. ve Çimen, S., (2001), Çocuk Gelişimi 1, Ya-Pa Yayınları, İstanbul. pp.28-78.
  •  Demiriz, S. ve Dinçer, Ç., (2000). Okulöncesi Dönem Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Annelerinin Çalışıp Çalışmama Durumuna Göre İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, pp.58-59.
  •  Demiriz, S. ve Dinçer, Ç., (2001). 5-6 Yaş Çocuklarının Öz Bakım Becerilerinin Cinsiyet ve Okulöncesi Eğitim Alma Durumlarına Göre İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 150, pp.58-60.
  •  Eray, F. ve Çivitci, Ş., (2000). Giyside Kullanılan Renklerin İnsan Üzerindeki Psikolojik Etkileri. Mesleki Eğitim Dergisi, 2 (1), pp.63-72.
  •  Estes, L.S., (2004), Essentials of Child Care and Early Education, (pp.26-31). Pearson, A&B Publishing, USA.
  •  Gander, M.J. and Gardiner, W.H., (1998). Çocuk ve Ergen Gelişimi, (pp.229-296). 3. Baskı, İmge Kitapevi, Ankara.
  •  Gizir, Z. ve Baran, G., (2003). Anaokuluna Devam Eden Dört-Beş Yaş Çocuklarında Sosyal Davranışların Gelişi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, pp.118-133.
  •  Hamamcı, Z., (2005), Üç-Altı Yaşlarında Çocukları Olan Anne ve Babaların Aile Eğitim İhtiyaçları, Çağdaş Eğitim Dergisi, 30, pp.28-36.
  •  Haynes, L.H., Burts, C.D., Dukes, A., and Cloud, R., (1993). Consumer Socialization of Preschoolers and Kindergartners as Related to Clothing Consumption, Psychology and Marketing, 10:2, pp.151-166.
  •  Kail, R., (2004). Children and Their Development, Pearson Education Inc, USA.
  •  Kuru, S. ve Çeğindir, N., (2001). Çocuk Giysi Tasarımında Kalıp Çizimleri, (pp.1-6). Gazi Kitapevi, Ankara.
  •  Mağden, D., Şahin, S. ve Karaaslan Baç, T., (2003). Ankara İl Merkezinde 3-6 Yaş Grubu Çocukların Öz Bakım Becerilerinin İncelenmesi, 8-9, pp.1-13.
  •  Mağden, D., Şahin, S., Karaaslan Baç, T. ve Işıtan, S., (2004). Ankara İl Merkezindeki Üç-Altı Yaş Gurubu Çocukların Küçük ve Büyük Kas Motor Gelişim Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitim Dergisi,10-11, pp.23-36
  •  Özen, A., Acar, Ç., Tavlar, Ö. ve Çetin, Ö., (2002). Özbakım becerilerinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim yönteminin etkililiği, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2, pp.147-168, Eskişehir.
  •  Özer, D., (2002). Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 285, pp.17-21.
  •  Özer, D.S. ve Özer, K., (2004). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul.
  •  Şahin, S. ve Karaaslan Baç, T., (2006). Üç-Altı Yaş Grubu Çocukların Sosyal Beceri Düzeylerinin İncelenmesi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi, 1-2, pp.74-80
  •  Senemoğlu, N., (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gönül Yayıncılık, Ankara.
  •  Şener Demir, F., (2000). Çocuk Giyimi, (pp.1-19),Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
  •  Tuğrul, B., (2002). Okul Öncesi Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme. Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitimi Sempozyumu "Geleceğe Bakış". 17-18 Ekim, Gazi Üniversitesi, Ankara.  Varol, N., (2004). Öz Bakım Becerilerinin Öğretimi, (pp.3-59), Kök Yayıncılık, İstanbul.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Child Development Training
Authors

Başak BOĞDAY Sayğılı This is me

Publication Date August 7, 2014
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Sayğılı, B. . B. (2014). OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI. Vocational Education, 9(3), 50-59. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051
AMA Sayğılı BB. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI. Vocational Education. April 2014;9(3):50-59. doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051
Chicago Sayğılı, Başak BOĞDAY. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI”. Vocational Education 9, no. 3 (April 2014): 50-59. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051.
EndNote Sayğılı BB (April 1, 2014) OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI. Vocational Education 9 3 50–59.
IEEE B. . B. Sayğılı, “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI”, Vocational Education, vol. 9, no. 3, pp. 50–59, 2014, doi: 10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051.
ISNAD Sayğılı, Başak BOĞDAY. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI”. Vocational Education 9/3 (April 2014), 50-59. https://doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051.
JAMA Sayğılı BB. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI. Vocational Education. 2014;9:50–59.
MLA Sayğılı, Başak BOĞDAY. “OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI”. Vocational Education, vol. 9, no. 3, 2014, pp. 50-59, doi:10.12739/NWSA.2014.9.3.2C0051.
Vancouver Sayğılı BB. OKULÖNCESİ ÇOCUKLARIN GİYİNME DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRMEYE YÖNELİK GİYSİ TASARIMI. Vocational Education. 2014;9(3):50-9.