Duygusal zeka, bir insanın kendisinin ve karşısındaki insanın ne
hissettiğini algılayabilme, kişinin kendi duyguları ile karşısındakinin duyguları
arasındaki farkı anlayabilme, bu farktan yararlanarak bireyin kendi
davranışlarına yön verebilme yeteneğidir. Duygusal zeka, anlaşılması ve ele
alınmasının her bireye faydalı olacağı düşünülen bir kavramdır. Öğrencilerin
duygusal zeka düzeyleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin tespit
edilmesinin böyle bir zeka türünün bilinmesi noktasında faydalı olabileceği
düşünülmüştür. Bu araştırmanın temel amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının
duygusal zeka düzeyleri ile fen başarıları (Genetik konusunda), cinsiyetleri ve
fene karşı olan tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma
betimseldir. Araştırmanın çalışma grubunu Gazi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği
4. sınıfta okuyan 104 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmuştur. Uygulamalar
ders saatleri sonunda ve final sınavları sonrasında yapılmıştır. Ölçme aracı
olarak 20 sorudan oluşan “ Genetik Başarı Testi”, 30 maddeden oluşan “Duygusal
Zeka Değerlendirme Ölçeği” ve 18 maddeden oluşan “Fene Karşı Tutum ve Algılama
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre fen bilgisi öğretmen
adaylarının duygusal zeka düzeyleri ile fen başarıları ve fene karşı olan
tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin bulunmadığı, ayrıca fen bilgisi
öğretmen adaylarının duygusal zeka düzeylerinin cinsiyete göre değişmediği
sonucuna varılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |