Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 5 Issue: 1, 9 - 20, 30.06.2020

Abstract

References

  • Aktamış & Atmaca (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58).
  • Apaydın, Z. & Kandemir, Y. L. M. A. (2018). İlkokulda Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Yöntemi Kullanımına İlişkin Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 6(11), 106-122.
  • Apaydın, Z. Peker, E. & Taş, E. (2012). Isı yalıtımını argümantasyonla anlama: İlköğretim 6. sınıf öğrencileri ile durum çalışması. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (8), 79-100.
  • Aydın, Ö. & Kaptan, F. (2014). Fen-teknoloji öğretmen adaylarının eğitiminde argümantasyonun biliş üstü ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi ve argümantasyona ilişkin görüşler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 163-188.
  • Bülbül A. & Urhan S. (2016). Argümantasyon ve Matematiksel Kanıt Süreçleri Arasındaki İlişkiler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10 (1), 0-0. DOI: 10.17522/nefefmed.00387
  • Çepni, S. (2016). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ercan, S. (2014). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: Tasarım temelli fen eğitimi. Doktora tezi. Marmara üniversitesi: İstanbul
  • Erduran, E. Simon, S. & Osborne, J. (2004). Tapping into argumentation: developments in the application of Toulmin's argument pattern for studying science discourse. Science Education, 88 (6), 915-933.
  • Günel, M. Kıngır, S. & Geban. O. (2012). Argumantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBO)Yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda Argumantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(174), 316-330.
  • Hiğde, E., & Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Eylem araştırması. İlköğretim Online, 16(1).
  • Jimenez-Aleixandre, M. P. & Erduran, S. (2007). Argumentation in science education: an overview. S. Erduran & M.P. Jimenez-Aleixandre (Eds.), Argumentation in Science Education: Perspectives from Classroom-Based Research(ss.3-28) İçinde, Netherland: Springer.
  • Kuhn, D. (1991). The Skills of Argument. Cambridge: Cambridge University Press
  • Milli Eğitim Bakanlığı. MEB (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4,5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Namdar, B. & Salih, E. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Argümantasyona Yönelik Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1384-1410.
  • Siegel, H. (1989). The rationality of science, critical thinking and science education. Synthese, 80(1), 9–42.
  • Toulmin, S. E. (1958). The Uses of Argument. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Toulmin, S. E. (2003). The uses of argument. Cambridge: Cambridge University Press
  • Tümay, H. (2008). Argümantasyon Odaklı Kimya Eğitimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Tümay, H. & Köseoğlu, F. (2011). Kimya öğretmen adaylarının argümantasyon odaklı öğretim konusunda anlayışlarının geliştirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (3), 105-120.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Lisansüstü Öğrencilerin Argümantasyon Konusundaki Görüşleri

Year 2020, Volume: 5 Issue: 1, 9 - 20, 30.06.2020

Abstract












Bu araştırmada yüksek lisans öğrencilerinin argümantasyon
dayalı eğitime yönelik görüşlerinin tespiti ve branşlar arasında görüş farklılıklarının
ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu farklı branşlarda
15 yüksek lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup
nitel araştırma yöntemlerinde durum çalışması kullanılmıştır. Verilerin
analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, genelde
katılımcıların argümantasyon tabanlı eğitim hakkındaki bilgilerinin yeterli
olmadığı tespit edilirken fen bilgisi ve bilgisayar öğretmeninin diğer
branşlara göre daha bilgili oldukları belirlenmiştir.



References

  • Aktamış & Atmaca (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(58).
  • Apaydın, Z. & Kandemir, Y. L. M. A. (2018). İlkokulda Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Yöntemi Kullanımına İlişkin Görüşleri. Journal of Computer and Education Research, 6(11), 106-122.
  • Apaydın, Z. Peker, E. & Taş, E. (2012). Isı yalıtımını argümantasyonla anlama: İlköğretim 6. sınıf öğrencileri ile durum çalışması. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (8), 79-100.
  • Aydın, Ö. & Kaptan, F. (2014). Fen-teknoloji öğretmen adaylarının eğitiminde argümantasyonun biliş üstü ve mantıksal düşünme becerilerine etkisi ve argümantasyona ilişkin görüşler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(2), 163-188.
  • Bülbül A. & Urhan S. (2016). Argümantasyon ve Matematiksel Kanıt Süreçleri Arasındaki İlişkiler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10 (1), 0-0. DOI: 10.17522/nefefmed.00387
  • Çepni, S. (2016). Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ercan, S. (2014). Fen eğitiminde mühendislik uygulamalarının kullanımı: Tasarım temelli fen eğitimi. Doktora tezi. Marmara üniversitesi: İstanbul
  • Erduran, E. Simon, S. & Osborne, J. (2004). Tapping into argumentation: developments in the application of Toulmin's argument pattern for studying science discourse. Science Education, 88 (6), 915-933.
  • Günel, M. Kıngır, S. & Geban. O. (2012). Argumantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBO)Yaklaşımının kullanıldığı sınıflarda Argumantasyon ve soru yapılarının incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(174), 316-330.
  • Hiğde, E., & Aktamış, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon temelli fen derslerinin incelenmesi: Eylem araştırması. İlköğretim Online, 16(1).
  • Jimenez-Aleixandre, M. P. & Erduran, S. (2007). Argumentation in science education: an overview. S. Erduran & M.P. Jimenez-Aleixandre (Eds.), Argumentation in Science Education: Perspectives from Classroom-Based Research(ss.3-28) İçinde, Netherland: Springer.
  • Kuhn, D. (1991). The Skills of Argument. Cambridge: Cambridge University Press
  • Milli Eğitim Bakanlığı. MEB (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3, 4,5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Namdar, B. & Salih, E. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Argümantasyona Yönelik Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1384-1410.
  • Siegel, H. (1989). The rationality of science, critical thinking and science education. Synthese, 80(1), 9–42.
  • Toulmin, S. E. (1958). The Uses of Argument. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Toulmin, S. E. (2003). The uses of argument. Cambridge: Cambridge University Press
  • Tümay, H. (2008). Argümantasyon Odaklı Kimya Eğitimi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Tümay, H. & Köseoğlu, F. (2011). Kimya öğretmen adaylarının argümantasyon odaklı öğretim konusunda anlayışlarının geliştirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8 (3), 105-120.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Esma Balcı This is me 0000-0001-9731-0424

Semra Benzer 0000-0002-8548-8994

Publication Date June 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Balcı, E., & Benzer, S. (2020). Lisansüstü Öğrencilerin Argümantasyon Konusundaki Görüşleri. Online Science Education Journal, 5(1), 9-20.
12285Online Science Education Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 4.0 License.