Cumhuriyetin ilanı ile Türk Bürokrasisi, rasyonel ve liyakat esaslı çalışan bir sisteme kavuşturulmak istenmiştir. Bu amaçla çeşitli yasal düzlemeler hayata geçirilmiş, memuriyet yasal güvenceye kavuşturulmuş, yüksek statüde bir meslek haline getirilmiştir. Bürokrasinin ve memuriyetin toplum üzerindeki etkisi refah devleti politikalarıyla daha da artmıştır. 1980’li yıllarda ortaya çıkan Yeni Sağ ve Yeni Kamu İşletmeciliği yaklaşımlarıyla, bürokrasi zayıflatılarak kontrol altına alınmak istenmiştir. Geleneksel kamu yönetimi anlayışının yaratığı, bütçe açığı, güven açığı ve performans açığı gibi negatif dışsallıkların önüne geçmek amacıyla, kamu personel yönetiminde sözleşmeli statüde çalışma ve insan kaynakları yönetimi anlayışı yerleştirilmek istenmiştir. Cumhurbaşkanlığı Hükümet sistemi ile de yapının reform edilmesi, insan kaynakları yönetimi esasında bir kamu personel rejimi oluşturulması hedeflenmiştir. Ancak reform çalışmalarına yönelik gerekli yasal düzenlemeler uygulamaya konulamamış, kamuda birden fazla statüde ve yasal düzenlemeye göre çalışan bir personel yapısı meydana gelmiştir. Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı Kredi ve Yurtlar kurumunun ilan ettiği görevde yükselme sınavı, bu sorunların uygulamaya yansımasını temsil etmektedir. Kurum içerisinde birden fazla statüde çalışan personellerin görevde yükselme sınavlarına yasal düzenlemelerdeki eksiklikler nedeniyle katılamadıkları görülmektedir.
Bürokrasi Yeni Sağ Yeni Kamu İşletmeciliği İnsan Kaynakları Yönetimi Sözleşmeli Statüde Çalışma Görevde Yükselme.
With the proclamation of the Republic, the Turkish bureaucracy was aimed to achieve a rational and merit-based system. For this purpose, various legal levels have been implemented, civil service has been legally guaranteed, and it has become a high-status profession. The influence of bureaucracy and civil service on society has increased with welfare state policies. With the New Right and New Public Management approaches that emerged in the 1980s, it was desired to control the bureaucracy by weakening it. In order to prevent negative externalities such as budget deficit, confidence deficit and performance deficit, which are created by the traditional public administration approach, it is desired to place a contracted employment and human resources management approach in public personnel management. With the Presidential Government system, it was aimed to reform the structure and to establish a public personnel regime based on human resources management. However, the necessary legal regulations for reform studies could not be implemented, and a staff structure that works in more than one status and according to legal regulations has emerged in the public sector. The promotion exam announced by the Credit and Dormitories institution affiliated to the Ministry of Youth and Sports represents the reflection of these problems in practice. It is seen that the personnel working in more than one status within the institution cannot attend the promotion exams due to the deficiencies in the legal regulations.
Bureaucracy New Right New Public Management Human Resources Management Contracted Status Promotion
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |