Osmanlı Devleti düzenli bir eğitim sürecinden geçerek yetişen komuta
kademesine, çağdaşı olan Batılı devletleri takiben XIX. Yy da
başlamıştır. Başlangıçta askeri sıbyan (ilkokul) mektepleri zamanla
askeri rüştiye (ortaokul) ve askeri idadi (lise) aşamaları ile
zenginleştirilmiştir. Payitaht kenti olan İstanbul’da açılan askeri
eğitim veren kurumlar zamanla Osmanlı coğrafyasının bütününe
yayılmıştır. İstanbul’da ilk açılan askeri okullara devam edenler
çoğunlukla İstanbul’da ikamet eden ailelerin çocukları olmuştur. Ancak
1860 sonrasında Osmanlı Devleti’nin değişik coğrafyalarında açılan
askeri Rüştiye Mektepleri ilk mezunlarını vermeye başlamışlar ve idadi
(lise) düzeyindeki eğitimlerini devam ettirebilmek amacıyla İstanbul’a
gelmeye başlamışlardır. Bu durum Payitaht Askeri İdadisindeki öğrenci
portresini de değiştirmiştir. Çalışmamızda Kuleli Askeri İdadisi’nde
okuyan öğrenci portresinin değişimi incelenecektir. Ayrıca Askeri
Okuldaki öğrencilerin eğitim dışındaki yaşantı, okulun sunduğu imkânlar,
alışkanlık ve bir başkentte okuyan öğrencinin başkentin imkânlarından
ne oranda etkilendiği tespit edilmeye çalışılacaktır.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |