The book titled “The Art of Raising People” was written by Recep Eryılmaz and focuses on facilitating the process of transforming learned information into behavior. The book consists of four parts: In the first part, concepts such as human being, nature, religion, culture, morality and education are discussed. It has been stated that people's spiritual aspect and sense of faith should be properly nurtured through education. Additionally, the impact of culture and morality on society is emphasized. In the second part, the importance of religious education and how it should be done are emphasized. The author states that religious education should support student's freedom of belief. He also stated that religious education should be free from pressure and student-oriented. In the third section, the results of a research conducted on the status of Religious Culture and Moral Knowledge courses in secondary education and the impact of these courses are shared. The impact of the courses, teacher-student relations and course materials were evaluated through surveys conducted among students and teachers. In the last section, the difficulties and expectations faced by RCE teachers are discussed, offering suggestions for their professional development and teaching methods. The author also emphasizes how religious education can be made more effectively. In general, “The Art of Raising People” emphasizes the role of education in human spiritual and moral development and aims to guide educators.
It is declared that scientific and ethical principles were complied with during the preparation of this study and all the studies used are cide in the bibliography. Mine TAŞDEMİR KULUÇ
It has been declared unnecessary.
Not declared.
“İnsan Yetiştirme Sanatı” isimli kitap, Recep Eryılmaz tarafından yazılmış olup, öğrenilen bilgilerin davranışa dönüştürülmesi sürecini kolaylaştırmaya odaklanmaktadır. Kitap, dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, insan, fıtrat, din, kültür, ahlâk ve eğitim-öğretim gibi kavramlar ele alınmıştır. İnsanın manevi yönünün ve inanç duygusunun eğitim yoluyla doğru bir şekilde beslenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca, kültür ve ahlâkın toplum üzerindeki etkisi vurgulanmıştır. İkinci bölümde, din eğitiminin önemi ve nasıl yapılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Yazar tarafından din eğitiminin öğrencinin inanç özgürlüğünü destekleyici bir şekilde yapılması gerektiğini belirtilmiştir. Ayrıca, din öğretiminin baskıdan uzak ve öğrenci odaklı olması gerektiği dile getirmiştir. Üçüncü bölümde, ortaöğretimde Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi (DKAB) derslerinin durumu ve bu derslerin etkisi üzerine yapılan bir araştırmanın sonuçları paylaşılmıştır. Öğrenciler ve öğretmenler arasında yapılan anketlerle derslerin etkisi, öğretmen-öğrenci ilişkileri ve ders materyalleri değerlendirilmiştir. Son bölümde, DKAB öğretmenlerinin karşılaştıkları zorluklar ve beklentiler ele alınmıştır. Son olarak, öğretmenlerin meslekî gelişimi ve ders yöntemleri hakkında öneriler sunulmuş, din eğitiminin nasıl daha etkili hale getirilebileceği üzerinde durulmuştur. Kitap genel olarak, eğitimin, insanın manevi ve ahlâki gelişimindeki rolünü vurgulamakta ve eğitimcilere yol gösterici olmayı amaçlamaktadır.
Bu çalışmanın hazırlanma sürecinde bilimsel ve etik ilkelere uyulduğu ve yararlanılan tüm çalışmaların kaynakçada belirtildiği beyan olunur. Mine TAŞDEMİR KULUÇ
Bu araştırmayı desteklemek için dış fon kullanılmamıştır.
Beyan edilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies (Other) |
Journal Section | Book Review |
Authors | |
Early Pub Date | September 28, 2024 |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 13, 2024 |
Acceptance Date | August 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 3 |