Bu araştırmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde zamirler konusunun öğretimini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma doküman incelemesi yöntemi ile yürütülmüştür. Yeni İstanbul uluslararası öğrenciler için Türkçe ders kitabı A1 araştırmanın inceleme nesnesidir. Elde edilen verileri çözümlemek için betimsel analiz kullanılmıştır. Yapılan betimsel analizler sonucunda; Yeni İstanbul uluslararası öğrenciler için Türkçe ders kitabı A1’de dinleme-izleme ve okuma metinlerinde en sıktan en seyreğe doğru kişi, işaret, soru zamirleri, belgisiz zamirler, dönüşlülük ve işteşlik zamirlerinin bulunduğu tespit edilmiştir. Ancak dinleme-izleme ve okuma metinlerinde bu zamirlere ve bu zamirlerin farklı biçimbirim almış şekillerine yer vermede bir tutarlılık olmadığı görülmüştür. Ayrıca söz konusu kitabın dilbilgisi alanında zamir terimi sadece iki yerde geçmiş, konu işlevsel ve ayrıntılı bir şekilde ele alınmamıştır. Bununla birlikte her bir zamir türü terim olarak açıklanmamış ve bağımsız bir konu olarak işlenmemiştir. Buna göre bağlaşık ve tutarlı bir metin oluşturmada ve okuduğunu anlamada önemli bir işlevi olan zamirler, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde A1 seviyesinde işlevsel ve tutarlı bir şekilde ele alınmalıdır.
Türkçe ders kitabı A1 yabancı dil olarak Türkçe öğretimi zamirler zamir türleri
Bu araştırma etik kurul izni gerektiren süreç ya da analizleri kapsamadığından etik kurul onayı gerektirmemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 1 |