Bu çalışmada, Türkiye’de Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dalları’nda verilen viyolonsel derslerinde yaygın olarak kullanıldığı daha önceki araştırmalarla belirlenmiş (Güler,2006))“ Sebastian Lee Op.31” etüt kitabı 16 numaralı etüdün, biçimsel ve armonik analizleri ile sağ el( yay)ve sol el kazanımları saptanmıştır. Örneklem Op.31 nolu kitapta yer alan daha önce analiz edilmemiş etütler arasından rastlantısal olarak seçilmiştir.
Araştırma alan araştırmasına dayalı, betimsel bir çalışmadır.Çalışmada etüt, içerik analizi yoluyla analiz edilmiştir.Farklı tonlarda mordant kullanım amaçl ıre minor tonunda ABCDE formunda yazılmış bu etüt, sol elde daha çok artiküle ( %67) ve mordant çalma becerisini ( % 67) kazandırma hedefleri taşıdığı, sağ elde ise daha çok ( % 54) tel değiştirme becerisi kazandırma hedefi taşıdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.Getirilen önerilerin,çalıcıya kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.
In this study, the right hand (bow) and left hand gains were determined by the formal and harmonic analysis of “Sebastian Lee Op.31” etude book which was determined to be widely used in the cello lessons given in departments of Music Education in Education Faculties in Turkey by the previous research. The sample was selected randomly among the previously unexamined etudes in the book. Research was a descriptive study based on field research. In the study, the etude was analyzed using content analysis. In this study, it was concluded that the etude written in ABCDE form in re minor tone for the use of mordant in different tones aims to acquire more articulation (67%) and mordant playing ability (67%) on the left hand, and more wire-changing ability (54%) on the right hand. It is thought that the suggestions made will provide convenience to the performer.
Journal Section | Research article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 3 |