Among the academic studies conducted in the sub-fields of music and music in Turkey, theses and articles in the field of values education have reached the present day by showing improvement in terms of qualitative and quantitative aspectswhen the historical process is examined. These studies were written by researches as master’s theses, doctoral dissertations and articles and took their place in the literature.
The aim of this study is to evaluate and present the academic studies written under the title of “music and values education” according to various criteria and to contributeto scientific research in the field of music and values education in this way.
Whithin the scope of the study, T.C. The National Thesis Center of the Council of Higher Education and Google Scholar databases were accessed. All academic studies titled “Music and Values Education” were scanned and analyzed classified according to the topics they studied, and the results were given with percentage-frequency distributions. Academic studies were classifeld according to the determined criteria
(year of publication, university, institute, academic degree, method, subject) and presented proportionally.
Music Music Education Values Education Bibliometric Analysis. Müzik Müzik Eğitimi Değerler Eğitimi Bibliyometrik Analiz
Türkiye’de müzik ve müziğin alt alanlarında yapılmış akademik çalışmaların içerisinde, değerler eğitimi alanında tezler ve makaleler zamanla nitel ve nicel yöntemlerle yürütülmüştür. Yapılan bu çalışmalar, araştırmacılar tarafından yüksek lisans ve doktora tezleri, makaleler olarak yazılmış ve literatürde yerini almıştır.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de “müzik ve değerler eğitimi” konu başlığı altında yazılmış akademik çalışmaların çeşitli kriterlere göre değerlendirilerek sunulması ve bu yolla müzik ve değerler eğitimi alanında yapılacak olan bilimsel araştırmalara katkıda bulunmaktır. Çalışma kapsamında T.C. Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi ve Google Akademik (Google Scholar) veri tabanlarına ulaşılmıştır. “Müzik ve değerler eğitimi” başlıklı tüm akademik çalışmalar taranarak incelenmiş, çalışılan konular konu başlıklarına göre tasnif edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler yüzde-frekans dağılımları ile verilmiştir. Akademik çalışmalar, belirlenen kriterler (yayın yılı, üniversite, enstitü, akademik derece, yöntem, konu) doğrultusunda sınıflandırılarak oransal olarak sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research article |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |