Research Article
BibTex RIS Cite

PİYANO BAŞLANGIÇ EĞİTİMİNDE KULLANILAN CZERNY op.599, CZERNY op.299, CZERNY op.136, CZERNY op.636, BURGMÜLLER op.100, DUVERNOY op.176 VE BERENS op.61 ETÜTLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 329 - 364, 30.06.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860

Abstract

Literatürde farklı bestecilere ait, çeşitli seviyeler için yazılmış çok sayıda piyano etüdü bulunmaktadır. Ancak etüt kitapları incelendiğinde çoğu kez teknik çalışmaların sistemli bir biçimde sıralanmadığı gözlemlenmektedir. Piyano öğretmenleri öğrencilerine verdikleri etütlerde zorlanılan teknikleri düşünerek öğrencilerinin seviyelerini de göz önünde bulundurarak çalışılacak etütleri seçerler. Yapılan çalışmada etütler içerdikleri teknik çalışmalar bakımından incelenmiştir. Bu araştırma, etütlerin içinde bulunan teknik güçlüklere göre veri tabanı oluşturma amacıyla yapılmıştır. Araştırmada piyano eğitiminde kullanılan Czerny op.599, Czerny op.299, Czerny op.136, Czerny op.636, Duvernoy op.176, Berens op.61, Burgmüller op.100 etüt kitaplarının özelliklerinin neler olduğu konusu çalışmanın temel problemini oluşturmakadır. Araştırma temelde tarama özelliği ve doküman incelemesi niteliği taşımaktadır. Çalışmada 354 etüt incelenmiştir. Araştırmaya etüt kitaplarındaki eserlerin temel tüm özelliklerinin incelenmesiyle başlanmıştır. Daha sonra etütler içerdikleri tekniklere göre gruplandırılmıştır. Bu gruplandırmadan sonra her etüt bulunduğu teknik güçlüğe göre, başlangıç (1), orta (2) ve ileri (3) olmak üzere üç seviyeye ayrılmıştır. Bazı etütlerin birden fazla teknik güçlüğü içerdiği gözlemlenmiş bu tip etütlerde yoğunluk hangi çalışma üzerindeyse etüt o çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Yapılan çalışma ile etütler teknik güçlüklerine göre gruplanıp seviyelendirildiği için piyano eğitiminde sıkça kullanılan kaynak çalışması olacağı düşünülmektedir. İncelenen kitaplarda en çok işlenen tekniklerin sırasıyla sağ el çalışması, akor çalışması, 3’lü aralık çalışma, staccato, sol el çalışmaları ve gam çalışmaları olduğu, Czerny op.139 etüd kitabında her seviyeden eserlere yer verildiği, Czerny op.299 ve Czerny op.636 kitaplarında ileri seviyede eserler yer aldığı, Czerny op.599 kitabının orta seviyede yoğunlaştığı, Duvernoy op.176 ve Burgmüller op.100 kitaplarının orta seviyede etütler içerdiği, Berens op.100 ise ileri seviyede etütler içerdiği tespit edilmiştir. En fazla teknik çalışma barındıran etütlerin Czerny op.299 kitabında yer aldığı ve en fazla teknik çalışma içeren etüdün Czerny op.299 kitabında 38 numaralı etüt olduğu tespit edilmiştir. Tüm bu kitaplar içinde en fazla arpej çalışılan tonların Do Majör, Re Majör, Sol Majör ve Mi bemol Majör, Mi Majör ve La Majör tonları olduğu; en fazla arpej çalışılan tonların ise Do Majör, Fa Majör, Sol Majör tonları olduğu tespit edilmiştir.

References

  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Eğitim psikolojisi. Gül Yayınevi.
  • Demir, F. (2022). Carl Czerny piyano etütlerinin müzik öğretmenliği lisans programı piyano derslerinde yer alan teknik becerilere göre uygulanabilirliği: Çanakkale örneği (Tez No. 731355) [Yüksek Lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ekinci, H. (2004). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi A.B.D. piyano derslerinde karşılaşılan teknik alıştırmalar sorunu hedefe uygun teknik alıştırma örnekleri (Tez No. 149479) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Fink, S. (1992). Mastering piano technique. Amedeus Pres.
  • Gültek, B. (2007). Bir çalgının biyografisi. Epilog Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım Ltd.Şti.
  • Kazemi, M., & Shayan, R.G. (2021). Investigating Carl Czerny's approach to teaching notes, rhythm and nonchordal tone and accidental in etude opus 599. American Journal of Art and Design, 6 (4) 153-157. https://doi.org/10.11648/j.ajad.20210604.17
  • Korkmaz, O. (2021). Piyano eğitimine başlangıçta kullanılan etüdlerin teknik düzeyi açısından incelenmesi. İdil, 78 220-231. https://doi.org/10.7816/idil-10-78-05
  • Küçük, A. (2003), Piyano tekniğinin tarihi gelişim sürecine genel bir bakış. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Leber, L., & Stark, L. (1872). Theoretical and practical piano-school (Part I-III). New York G. Schirmer.
  • Liu, J. (2022). A popular teaching resource for training piano technique in China: Études by Carl Czerny [Yüksek lisans tezi, Baylor Üniversitesi]. Baylor University School of Music. https://baylor-ir.tdl.org/items/ee625b20-aaa0-4fb0-9991-fc7d3d2d95bf.
  • Mete, M. (2004). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında piyano öğretiminde kullanılan czerny op. 599 etütlerinin piyano eğitimi açısından değerlendirilmesi (Tez No. 145141) [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Oğan, F. D., & Albuz, A. (2015). Piyano öğretiminde Carl Czerny op.599 ve jean-Baptiste Duvernoy op.176 metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatin icralarına etki durumu. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 397-426. https://dergipark.org.tr/en/pub/tsadergisi/issue/21494/230440
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy Op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3), 569-582. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk Yayıncılık.
  • Say, A. (2009). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Toptaş, B., & Çeşit, C. (2014). Carl Czerny Op.599 etüt kitabında sol el eşlik yapılarının incelenmesi. Fine Arts, 9(2) 66-83. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/19888/213012.
  • Ünal, Z. O. (2008). Probleme dayalı öğrenme modelinin piyano ve öğretimi alanındaki yeterlilik algısına etkisi (Tez No. 233348) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.

EXAMINATION OF CZERNY op.599, CZERNY op.299, CZERNY op.136, CZERNY op.636, BURGMÜLLER op.100, DUVERNOY op.176 AND BERENS op.61 ETUDES USED IN PIANO BEGINNER EDUCATION

Year 2024, Volume: 9 Issue: 1, 329 - 364, 30.06.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860

Abstract

In the literature, there are many piano etudes written for various levels by different composers. However, when study books are examined, it is often observed that technical studies are not listed systematically. Piano teachers consider the difficult techniques in the etudes they give to their students and choose the etudes to be practiced by taking into account their students' levels. In the study, the studies were examined in terms of the technical studies they contained. This research was carried out with the aim of creating a database according to the technical difficulties in the studies. The main problem of the study is the characteristics of the study books Czerny op.599, Czerny op.299, Czerny op.136, Czerny op.636, Duvernoy op.176, Berens op.61, Burgmüller op.100 used in piano education. The research basically consists of scanning and document review. The study was limited to the designated etude books and 354 etudes were examined. The research started by examining all the basic features of the works in the study books. Then, the studies were grouped according to the techniques they included. After this grouping, each etude is divided into three levels according to its technical difficulty: beginner (1), intermediate (2) and advanced (3). It has been observed that some studies contain more than one technical difficulty, and in these types of studies, the study on which the focus is on is included in that study group. Since the studies are grouped and leveled according to their technical difficulties, it is thought that the study will be a frequently used reference work in piano education and will provide convenience for both students and teachers. The most frequently used techniques in all these books used at the beginner level are right hand practice, chord practice, 3rd interval practice, staccato, left work and scale studies, and works from all levels are included in the Czerny op.139 etude book, Czerny op.299 and Czerny op. It has been determined that the Czerny op.636 books contain advanced level works, the Czerny op.599 book concentrates on the intermediate level, the Duvernoy op.176 and Burgmüller op.100 books contain intermediate level studies, and the Berens op.100 contains advanced level studies. It has been determined that the etudes containing the most technical studies are in the Czerny op.299 book, and the etude containing the most technical studies is etude number 38 in the Czerny op.299 book. Among all these books, the most arpeggio-studied tones are C Major, D Major, G Major and E flat Major, E Major and A Major. It has been determined that the tones most practiced arpeggio are C Major, F Major and G Major.

References

  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Eğitim psikolojisi. Gül Yayınevi.
  • Demir, F. (2022). Carl Czerny piyano etütlerinin müzik öğretmenliği lisans programı piyano derslerinde yer alan teknik becerilere göre uygulanabilirliği: Çanakkale örneği (Tez No. 731355) [Yüksek Lisans tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Ekinci, H. (2004). Eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümü müzik eğitimi A.B.D. piyano derslerinde karşılaşılan teknik alıştırmalar sorunu hedefe uygun teknik alıştırma örnekleri (Tez No. 149479) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Fink, S. (1992). Mastering piano technique. Amedeus Pres.
  • Gültek, B. (2007). Bir çalgının biyografisi. Epilog Yayıncılık.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım Ltd.Şti.
  • Kazemi, M., & Shayan, R.G. (2021). Investigating Carl Czerny's approach to teaching notes, rhythm and nonchordal tone and accidental in etude opus 599. American Journal of Art and Design, 6 (4) 153-157. https://doi.org/10.11648/j.ajad.20210604.17
  • Korkmaz, O. (2021). Piyano eğitimine başlangıçta kullanılan etüdlerin teknik düzeyi açısından incelenmesi. İdil, 78 220-231. https://doi.org/10.7816/idil-10-78-05
  • Küçük, A. (2003), Piyano tekniğinin tarihi gelişim sürecine genel bir bakış. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Leber, L., & Stark, L. (1872). Theoretical and practical piano-school (Part I-III). New York G. Schirmer.
  • Liu, J. (2022). A popular teaching resource for training piano technique in China: Études by Carl Czerny [Yüksek lisans tezi, Baylor Üniversitesi]. Baylor University School of Music. https://baylor-ir.tdl.org/items/ee625b20-aaa0-4fb0-9991-fc7d3d2d95bf.
  • Mete, M. (2004). Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında piyano öğretiminde kullanılan czerny op. 599 etütlerinin piyano eğitimi açısından değerlendirilmesi (Tez No. 145141) [Yüksek Lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Oğan, F. D., & Albuz, A. (2015). Piyano öğretiminde Carl Czerny op.599 ve jean-Baptiste Duvernoy op.176 metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatin icralarına etki durumu. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(1), 397-426. https://dergipark.org.tr/en/pub/tsadergisi/issue/21494/230440
  • Ömür, Ö. (2022). Piyano eğitiminde başlangıç etütleri içinde yer alan Duvernoy Op.176 etüt kitabının analizi. Turkish Studies, 17(3), 569-582. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.58032.
  • Pamir, L. (1984). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk Yayıncılık.
  • Say, A. (2009). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Toptaş, B., & Çeşit, C. (2014). Carl Czerny Op.599 etüt kitabında sol el eşlik yapılarının incelenmesi. Fine Arts, 9(2) 66-83. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/19888/213012.
  • Ünal, Z. O. (2008). Probleme dayalı öğrenme modelinin piyano ve öğretimi alanındaki yeterlilik algısına etkisi (Tez No. 233348) [Yüksek Lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Research article
Authors

Zeynep Oya Bıyıklıoğlu 0000-0003-3547-9472

Publication Date June 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Bıyıklıoğlu, Z. O. (2024). PİYANO BAŞLANGIÇ EĞİTİMİNDE KULLANILAN CZERNY op.599, CZERNY op.299, CZERNY op.136, CZERNY op.636, BURGMÜLLER op.100, DUVERNOY op.176 VE BERENS op.61 ETÜTLERİNİN İNCELENMESİ. Online Journal of Music Sciences, 9(1), 329-364. https://doi.org/10.31811/ojomus.1309860