Müzik, insanoğlunun var olduğu çağlardan bugüne yaşamda izleri olan bir olgu olmuştur. Toplumlar, insanlar ve kültürler arasında birleştirici bir etki sağlamaktadır. Müzik eğitiminin de kişinin, bireysel ve toplumsal eğitiminde çeşitli rollerinin olduğu bilinmekte ayrıca bireylerin, müzik yoluyla edinilen iyi alışkanlıklar kazanmada koro eğitiminin etkili olduğu düşünülmektedir. Bu araştırma, koro eğitimi ve farklı müzik etkinlikleri yoluyla yapılan müzik eğitiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müziksel gelişimi üzerindeki etkisini konu alan deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 öğretim yılı bahar döneminde 5. sınıfta öğrenim gören 19 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, deneme öncesi modellerinden olan “tek grup ön test - son test modeli” kullanılmıştır. Araştırmada 8 haftalık bir koro eğitimi ve farklı müzik etkinlikleri eğitimi verilmiş, deneysel sürece başlamadan önce çalışmanın 1. haftası ön test, 10. haftası son test uygulanmış, bu şekilde çalışma ön test ve son testlerle birlikte 10 hafta sürmüştür. Uygulamanın ön ve son testinde kullanılan test soruları araştırmacı tarafından hazırlanmış ve hazırlanan test soruları, uygulama öncesinde alanın uzman akademisyenlerine sunularak şekillendirilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiş, kız ve erkek grupları arasındaki farkın belirlenmesinde Mann Whitney U Testi, ön test ve son test puanları arasındaki farkların belirlenmesinde Wilcoxon t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, öğrencilerin tamamının müziksel gelişiminde artış görülmüştür. Araştırmanın, öğrencilerin şarkı söyleme, ezgi tekrarı yapabilme, şarkıya eşlik edebilme, ritmi tekrar edebilme ve beden hareketleri yapabilme gelişimlerine katkı sağlayan bir çalışma olduğu sonucuna varılmıştır.
Yok
Music has been a phenomenon that has traces in life since the ages of mankind. It provides a unifying effect between societies, people and cultures. It is known that music education has various roles in the individual and social education of the person, and it is also thought that choral education is effective in gaining good habits acquired through music. This research is an experimental study on the effect of music education through choral education and different music activities on the musical development of 5th grade secondary school students. The study group of the research consists of 19 students studying in the 5th grade in the spring term of the 2021-2022 academic year. In the study, ‘single group pre-test - post-test model’ was used. In the study, an 8-week choir training and different music activities training was given, before starting the experimental process, the pre-test was applied in the 1st week of the study, the post-test was applied in the 10th week, and in this way, the study lasted 10 weeks with pre-test and post-tests. The test questions used in the pre-test and post-test of the application were prepared by the researcher and the prepared test questions were presented to the academicians and shaped before the application. The data obtained in the study were analysed with SPSS 25.0 software, Mann Whitney U Test was used to determine the difference between the groups of boys and girls, and Wilcoxon t-test was used to determine the differences between the pre-test and post-test scores. At the end of the study, an increase was observed in the musical development of all students. It was concluded that the research was a study that contributed to the development of students’ singing, melody repetition, accompanying the song, repeating the rhythm and body movements.
Araştırma Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 15.10.2021 tarihli 2021/354 nolu kararıyla onaylanmıştır.
Yok
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Music Education |
Journal Section | Research article |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | August 18, 2024 |
Acceptance Date | October 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |