Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of middle school students’ attitudes towards music course according to their specialization in music course

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 540 - 563, 31.12.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1552638

Abstract

The purpose of this research is to examine the attitudes for music lessons according to the branching status in middle school music lessons. The sample of the research consists of schools randomly selected from among the schools in the districts of Kocaeli Province, which are found to have branching and not branching. The study seems to be suitable for the relational screening model from the comparison type. In the study, a 15-question survey was prepared by the researcher to determine their status regarding branching. In addition to the questionnaire, the Attitude Scale for Music Lesson developed by Varış and Cesur (2012) was used.
At the end of the research, it can be said that branching affects students’ attitudes for music lessons in terms of awareness and positive attitude dimensions. There was a significant difference in favor of female students between the levels of students’ attitudes for the Music Lesson according to their gender, but no significant difference was found between female and male students in terms of negative attitudes. It has been determined that the Attitudes for Music Lesson show a significant difference according to the Education Level of the Parents. It is thought that students’ ability to play an instrument has a positive effect on students’ attitudes towards music. As an important field that affects the individual in many ways, the issue of how the attitude towards the music lesson can be changed and what it can be affected by is of great importance in terms of educational sciences. It is important that getting music education and branching have a positive effect of the attitude for the music lesson.

References

  • Afacan, Ş. ve Özgür, Ü. (2016). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi, 7, 1-24. https://doi.org/10.17370/UHMAD.2016721937
  • Akarsu, S. (2017). Ortaokul (5-8) öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli boyutlar açısından değerlendirilmesi (Kars ili örneği). Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 62, 398-409.
  • Aranson, E., Wilson, T. D. ve Akert, R. M. (2012). Sosyal psikoloji. Kaknüs Yayınları.
  • Arkonaç, S. A. (2001). Sosyal psikoloji (2. bs.). Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Atalay, E. (1998). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müziğe ilişkin tutumlarının ölçülmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Babacan, E., Babacan, M. D ve Pirgon, Y. (2011). İlköğretim 2.kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 325-336.
  • Başer, B. ve Aksu, C. (2022). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi: Giresun ili örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 308-337.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bowman, B. A. (1988). A cross-sectional descriptive study of intermediate elementary students’ attitudes toward scholl music activities [Doktora tezi]. University of Kansas.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. bs.). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5. bs.). SAGE Publications, Inc.
  • Dobrota, S. ve Barbaric, S. (2017). Croatian elementary school students’ attitudes towards music lessons. The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, 26, 5-19.
  • Ghazali, G. M. ve McPherson, G. E. (2009). Malaysian children’s attitudes towards learning music. Music Education Research, 11(2), 193-219. https://doi.org/10.1080/14613800902924474
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum - algı iletişim (3. bs.). İmaj Yayınevi.
  • Kabataş, M. (2021). Examination of the music lesson behavior of students studying at primary education level. Educational Research and Reviews, 16(2), 40-50. https://doi.org/10.5897/ERR2021.4121
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (9. bs.). Nobel Yayın.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 209-222.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel müzik eğitimi alan ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutum, müzikal özgüven ve motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kocabaş, A. (1997). Temel eğitim II. kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-145.
  • Likert, R. (1932). A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 22(140), 5-55.
  • Mizener, C. P. (1993). Attitudes of children toward singing and choir participation and assessed singing skill. Journal of Research in Music Education, 41(3), 233-245. https://doi.org/10.2307/3345327
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları [Sözlü bildiri sunumu]. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Olson, M. A. ve Kendrick, R. V. (2008). Origins of attitudes. A. W. Kruglanski ve P. F. Joseph (Ed.), Attitudes and attitude change içinde. Taylor & Francis Group, LLC.
  • Otacıoğlu, S. G. (2007). İlköğretim 5. 6. 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Özmenteş, G. (2006). Müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23-29.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim düzeyindeki ilkokullar ve devlet okullarının 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing factors to music attitude in sixth, seventh and eighth grade students [Doktora tezi]. The University of Iowa.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2), 695-702. https://doi.org/10.17051/IO.01828
  • Saygı, C. (2010). Attitude scale development study in relation to music teaching course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2) 5451-5457. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.889
  • Saygılı, G. (2018). Investigation of the attitudes of primary and secondary school students toward music lessons depending on some variables. European Researcher. Series A - International Journal of Social Science, 9(3), 259-266. https://doi.org/10.13187/er.2018.3.259
  • Schwarz, N. (2008). Attitude measurement. A. W. Kruglanski ve P. F. Joseph (Ed.), Attitudes and attitude change içinde. Taylor & Francis Group, LLC.
  • Shaw, C. N. ve Tomcala, M. (1976). A music attitude scale for use with upper elementary school children. Journal of Research in Music Education, 24(2), 73-80.
  • Taylor, S. E., Peplau, L. A. ve Sears, O. D. (2005). Social psychology (12. bs.). Pearson-Prentice Hall Inc.
  • Thurstone, L. L. (1931). The measurement of social attitudes. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 26, 249-269.
  • Thurstone, L. L. (1967). Attitudes can be measured. M. Fishbien (Ed.), Readings in attitude theory and measurment içinde (s. 77-89). John Wiley&Sons, Inc.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi: Temel kavramlar ilkeler yaklaşımlar (2. bs.). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 991-1002.
  • Umuzdaş, M. S. ve Umuzdaş, S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 273-281.
  • Varış, Y. A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Fine Arts, 7(4), 361-374.

Ortaokul öğrencilerinin müzik dersinde branşlaşma durumuna göre müzik dersine ilişkin tutum düzeylerinin incelenmesi

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 540 - 563, 31.12.2024
https://doi.org/10.31811/ojomus.1552638

Abstract

Bu araştırmanın amacı; ortaokul düzeyi müzik derslerinde branşlaşma durumuna göre müzik dersine yönelik tutumların incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Kocaeli İli’nde bulunan ilçelerdeki, branşlaşma olduğu tespit edilen ve branşlaşma olmayan okullar içerisinden rassal olarak seçilen okullar oluşturmaktadır. Çalışma karşılaştırma türünden ilişkisel tarama modeline uygun görülmektedir. Çalışmada, araştırmacı tarafından branşlaşmaya ilişkin durumlarının tespiti için 15 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Anketin yanı sıra Varış ve Cesur (2012) tarafından geliştirilen Müzik Dersine İlişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır.
Araştırma sonunda, branşlaşmanın farkındalık ve olumlu tutum boyutları bakımından öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutumunu etkilediği söylenebilir. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre Müzik Dersine ilişkin tutum düzeyleri arasında kız öğrenciler lehine anlamlı farklılık bulunmuş, olumsuz tutum bakımından kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Müzik Dersine İlişkin Tutum düzeyinin Ebeveynlerin Eğitim Düzeyine Göre anlamlı bir farklılık gösterdiği, müzik eğitimi alan ve almayan öğrencilerin müzik dersine ilişkin tutum düzeyleri karşılaştırıldığında öğrencilerin ölçeğin tüm boyutlarında anlamlı farklılıklar sergilediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin çalgı çalabilmesinin öğrencilerin müziğe ilişkin tutumunu olumlu etkilediği düşünülmektedir. Bireyi birçok bakımdan etkileyen önemli bir alan olarak müzik dersine ilişkin tutumun nasıl değiştirilebileceği, nelerden etkilenebileceği konusu, eğitim bilimleri açısından büyük bir önem taşımaktadır. Müzik eğitimi almanın ve Branşlaşmanın müzik dersine ilişkin tutumu olumlu biçimde etkilemesi önemli görülmektedir.

References

  • Afacan, Ş. ve Özgür, Ü. (2016). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi, 7, 1-24. https://doi.org/10.17370/UHMAD.2016721937
  • Akarsu, S. (2017). Ortaokul (5-8) öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli boyutlar açısından değerlendirilmesi (Kars ili örneği). Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, 62, 398-409.
  • Aranson, E., Wilson, T. D. ve Akert, R. M. (2012). Sosyal psikoloji. Kaknüs Yayınları.
  • Arkonaç, S. A. (2001). Sosyal psikoloji (2. bs.). Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Atalay, E. (1998). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müziğe ilişkin tutumlarının ölçülmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Babacan, E., Babacan, M. D ve Pirgon, Y. (2011). İlköğretim 2.kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 325-336.
  • Başer, B. ve Aksu, C. (2022). Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi: Giresun ili örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 308-337.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli öğrenmenin müzik öğretimi ve güdüsel süreçler üzerindeki etkileri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Bowman, B. A. (1988). A cross-sectional descriptive study of intermediate elementary students’ attitudes toward scholl music activities [Doktora tezi]. University of Kansas.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. bs.). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. ve Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (5. bs.). SAGE Publications, Inc.
  • Dobrota, S. ve Barbaric, S. (2017). Croatian elementary school students’ attitudes towards music lessons. The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, 26, 5-19.
  • Ghazali, G. M. ve McPherson, G. E. (2009). Malaysian children’s attitudes towards learning music. Music Education Research, 11(2), 193-219. https://doi.org/10.1080/14613800902924474
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum - algı iletişim (3. bs.). İmaj Yayınevi.
  • Kabataş, M. (2021). Examination of the music lesson behavior of students studying at primary education level. Educational Research and Reviews, 16(2), 40-50. https://doi.org/10.5897/ERR2021.4121
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi: Kavramlar, ilkeler, teknikler (9. bs.). Nobel Yayın.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2), 209-222.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel müzik eğitimi alan ilköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutum, müzikal özgüven ve motivasyon düzeylerinin karşılaştırılması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Kocabaş, A. (1997). Temel eğitim II. kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 141-145.
  • Likert, R. (1932). A technique for the measurement of attitudes. Archives of Psychology, 22(140), 5-55.
  • Mizener, C. P. (1993). Attitudes of children toward singing and choir participation and assessed singing skill. Journal of Research in Music Education, 41(3), 233-245. https://doi.org/10.2307/3345327
  • Nacakçı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları [Sözlü bildiri sunumu]. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Olson, M. A. ve Kendrick, R. V. (2008). Origins of attitudes. A. W. Kruglanski ve P. F. Joseph (Ed.), Attitudes and attitude change içinde. Taylor & Francis Group, LLC.
  • Otacıoğlu, S. G. (2007). İlköğretim 5. 6. 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 134-139.
  • Özmenteş, G. (2006). Müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. İlköğretim Online, 5(1), 23-29.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim düzeyindeki ilkokullar ve devlet okullarının 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişki [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Phillips, S. L. (2003). Contributing factors to music attitude in sixth, seventh and eighth grade students [Doktora tezi]. The University of Iowa.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2), 695-702. https://doi.org/10.17051/IO.01828
  • Saygı, C. (2010). Attitude scale development study in relation to music teaching course. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2(2) 5451-5457. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.889
  • Saygılı, G. (2018). Investigation of the attitudes of primary and secondary school students toward music lessons depending on some variables. European Researcher. Series A - International Journal of Social Science, 9(3), 259-266. https://doi.org/10.13187/er.2018.3.259
  • Schwarz, N. (2008). Attitude measurement. A. W. Kruglanski ve P. F. Joseph (Ed.), Attitudes and attitude change içinde. Taylor & Francis Group, LLC.
  • Shaw, C. N. ve Tomcala, M. (1976). A music attitude scale for use with upper elementary school children. Journal of Research in Music Education, 24(2), 73-80.
  • Taylor, S. E., Peplau, L. A. ve Sears, O. D. (2005). Social psychology (12. bs.). Pearson-Prentice Hall Inc.
  • Thurstone, L. L. (1931). The measurement of social attitudes. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 26, 249-269.
  • Thurstone, L. L. (1967). Attitudes can be measured. M. Fishbien (Ed.), Readings in attitude theory and measurment içinde (s. 77-89). John Wiley&Sons, Inc.
  • Uçan, A. (1997). Müzik eğitimi: Temel kavramlar ilkeler yaklaşımlar (2. bs.). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 991-1002.
  • Umuzdaş, M. S. ve Umuzdaş, S. (2015). 8. Sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi (Tokat ili örneği). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(5), 273-281.
  • Varış, Y. A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim müzik dersine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Fine Arts, 7(4), 361-374.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Research article
Authors

Hakan Bağcı 0000-0001-5312-3168

Nur Celil 0009-0004-2050-553X

Sibel Çelik 0000-0002-8177-9946

Publication Date December 31, 2024
Submission Date September 19, 2024
Acceptance Date December 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Bağcı, H., Celil, N., & Çelik, S. (2024). Ortaokul öğrencilerinin müzik dersinde branşlaşma durumuna göre müzik dersine ilişkin tutum düzeylerinin incelenmesi. Online Journal of Music Sciences, 9(2), 540-563. https://doi.org/10.31811/ojomus.1552638