Bilgi
teknolojilerindeki gelişmeler hayatımızın birçok yönünü etkilemiştir. İnternet
yaşamlarımızı kolaylaştırırken, internetin aşırı kullanımı bazı olumsuz
sorunları da beraberinde getirmektedir. İnternetin aşırı kullanımı özellikle
gençlerin ve üniversite öğrencilerinin hayatlarının diğer alanlarını ihmal
etmelerine, okulda ve işte başarısız olmalarına, yalnız kalmalarına ve
yalnızlığın bir sonucu olarak yaşamdan duyulan memnuniyetsizliklerinin
artmasına neden olmaktadır. Bu nedenden ötürü internet bağımlılığı, özellikle
genç nesillere vereceği zararlar nedeniyle üzerinde araştırma yapılması gereken
bir sorundur. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin internet bağımlılık düzeylerini
çeşitli memnuniyet durumlarına göre karşılaştırmak ve öğrencilerin internet bağımlılıkları
ile yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın
katılımcılarını bir meslek yüksekokulunda öğrenim gören 404 öğrenci
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak "İnternet Bağımlılığı
Testi" ile “Yaşam Memnuniyeti Ölçeği” kullanılmıştır. Veri analizi için
tanımlayıcı istatistikler (ortalama, yüzde) ve çıkarımsal istatistikler
(bağımsız örneklem t testi, korelasyon ve regresyon) kullanılmıştır. Sonuçlar,
öğrencilerin internet bağımlılık puanlarının okullarından, aile ilişkilerinden ve sosyal yaşamlarından
memnun olma veya olmamalarına bağlı olarak anlamlı derecede değiştiğini ortaya
koymuştur. Ayrıca internet bağımlılığı ile yaşam doyumu arasında zayıf ancak
anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
The
recent developments in information technologies have influenced many aspects of
our lives. While internet has facilitated our lives in various areas, it has
concurrently raised some unfavorable issues like excessive use and
preoccupation. Especially youngsters and university students are vulnerable to
adverse effects of excessive internet use. Excessive use of the Internet causes
them to neglect other areas of their lives, to fail in school and work, and to
increase their dissatisfaction with life as a result of isolation and
loneliness. For this reason, internet addiction is a problem that deserves
further analysis, especially because of the damage to the younger generations.
The purpose of this study is to compare internet addiction levels of students
based on their satisfaction status and to analyze the relationship between
students’ internet addiction and life satisfaction. The participants comprised
404 post-secondary students enrolling at a vocational college. "Internet
Addiction Test" and “the Life Satisfaction Scale” were used as data
collection tools. Descriptive (mean, percentage) and inferential statistics
(independent samples t test, correlation and regression) were utilized for data
analysis. The results showed that internet addiction scores of the students who
were satisfied or not satisfied with their schools; family relations and social
life have changed significantly. In addition, a weak but significant
relationship was found between internet addiction and life satisfaction.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | January 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |