Bu çalışmada, üniversitede farklı yıllara göre öğrenim gören öğrenciler arasında algılanan sosyal medya bağımlılığında bir fark olup olmadığını anlamak için bir ANOVA varyans analizi uygulanmıştır. Bu çalışmada birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflar ayrı ayrı incelenmiştir. Giderek artan bir şekilde, birçok araştırmacı sosyal medyanın aşırı kullanımını, davranışsal olmayan bağımlılıklara benzer bir bağımlılık olarak görmektedir. Ayrıca davranışsal bağımlılıkların belirtileri de uyuşturucu bağımlılığı gibi davranışsal olmayan bağımlılıklara benzemektedir. Genel olarak sosyal medya bağımlılığının arttığı görülmüştür. Bu çalışmada, algılanan sosyal medya bağımlılığındaki farklılıkları belirlemek için lisans yıllarının her biri ayrı ayrı incelemiştir. Ayrıca bu alanda yetirince araştırma yapılmayan Körfez Bölgesi'nden gelen verilerden yararlanılması nedeniyle, sosyal medya alanında literatüre katkıda bulunmaktadır. Birinci sınıf öğrencileri, algılanan sosyal medya bağımlılığı için en yüksek ortalamaya sahiptir. Ayrıca bunların yüzde 75'inin sosyal medyaya bağımlı oldukları düşünülmektedir. Gruplar arası bağımsız bir ANOVA kullanılarak, istatistiksel olarak anlamlı bir etki bulunmuştur. Sosyal medya bağımlılığı inancındaki varyansın yüzde 3.1'i üniversite yılına göre açıklanmaktadır. Scheffe post-hoc testi kullanılarak, belirli üniversite yılları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç bulunmuştur. Sonraki çalışmalarda bu farklılıkların nedenlerine niteliksel olarak bakılabilir.
The present study implemented an ANOVA analysis of variance to deduce if there is a difference in perceived social media addiction between students in different university years. The university years examined were the following: Freshman, Sophomore, Junior, and Senior. Increasingly, many researchers view the overuse of social media consumption as an addiction, similar to non-behavioral addictions. Moreover, the symptoms of behavioral addictions are also similar to non-behavioral addictions, such as drug addictions. It has been reported that social media addiction is on the rise. The present study examined each of the bachelor years separately to determine differences in perceived social media addiction. The present study adds to the literature in the area of social media due to utilizing data from the Gulf of the Middle East, an area where there is a lack of research. Freshman students had the highest mean for perceived social media addiction, with 75% thinking they are addicted to social media. A statistically significant effect was found utilizing an independent between-groups ANOVA, with 3.1% of the variance in belief of social media addiction accounted for by university year. A statistically significant result was found between certain university years, utilizing a Scheffe post-hoc test. Future studies can qualitatively look at the reasons for these differences.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Submission Date | April 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |