Bu çalışmanın
amacı, sosyo-ekonomik durumları farklı
6-7 yaş grubu ilköğretim erkek öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeyleri ile
motor becerileri arasındaki farkın incelenmesidir. Çalışmaya
sosyo-ekonomik düzeyleri farklı 14 okuldan 6-7 yaş grubu toplam 299 erkek
öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarını
belirlemek için sosyo-ekonomik durum (SED) ölçeği, temel motor becerilerini
belirlemek için, Tepelik (2007) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Test of Gross
Motor Development- Second Edition (TGMD-2)” testi uygulanmıştır. Öğrencilerin
sosyo-ekonomik düzeyleri ile büyük kas becerilerini (BÜKBÖT) ölçen test, lokomotor alt beceri ve nesne kontrol alt beceri skorları
arasındaki farkı tespit etmek için Oneway Anova testi, gruplar arasındaki farklılığı belirlemek için Post Hoc testlerinden Scheffe
analizi yapılmış ve anlamlılık düzeyi p<0,01
olarak kabul edilmiştir. Alt sosyo-ekonomik durumda olan öğrencilerin BÜKBÖT, lokomotor alt beceri ve nesne kontrol alt beceri puanlarının
orta ve üst sosyo-ekonomik durumdaki öğrencilerden anlamlı (p<0,01) olarak
düşük olduğu belirlenmiştir. Orta ve üst sosyo-ekonomik durumda olan öğrenciler
arasında ise BÜKBÖT, lokomotor alt
beceri ve nesne kontrol alt beceri puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı
tespit edilmiştir (p<0,01). Sonuç olarak; öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyleri
arttıkça büyük kas beceri ve alt beceri puanlarında da artış meydana geldiği
tespit edilmiştir.
The purpose of this study was to investigate the difference
between socio-economic levels and motor skills of the 6-7 age group elementary
school male students with different socio-economic statuses.
A total of 299 male students of 6-7
age group from 14 schools with different socio-economic statuses participated in
the study voluntarily. In order to determine the
socio-economic status of the students, Socio-Economic Status (SES) scale was
used and “Test of Gross Motor
Development-Second Edition (TGMD-2)” adapted into Turkish by Tepelik (2007) was administered in order to
determine the basic motor skills of the students.
One-Way ANOVA test was used in order
to determine the difference between socio-economic levels and TGMD-2
,
loco-motor sub-skills and object control
sub-skill scores, and Post-Hoc Scheffe analysis was
performed in order to specify the difference between the groups; the level of
significance was accepted as p<0.01.
TGMD-2, loco-motor sub-skill and object control
sub-skill scores of the students with lower socio-economic status were found to be significantly lower rather than the scores of the
students with medium and higher socio-economic status (p<0.01),
and no significant difference was
determined between the TGMD-2, loco-motor sub-skill and object control
sub-skill scores of the students with medium and higher socio-economic status (p<0.01).
As a conclusion, an increase was
found in gross motor skills and sub-skill scores of the students as their socio-economic
levels increased.
Journal Section | Psiko Sosyal Alanlar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |