Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenliği öğrencilerinin kontrol odağı ve başarı hedefleri düzeylerini belirleyerek, iki yapı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmada, 37’i kız ve 48’i erkek olmak üzere toplam 85 öğrenci yer almaktadır. Öğrencilerin akademik kontrol odakları ve başarı hedef yönelimleri düzeylerini belirlemek için Akademik Kontrol Odağı ve 2x2 Başarı Hedefleri Envanteri kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar için t testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrenme yaklaşma hedefinin içsel ve dışsal denetim odağının istatistiksel olarak anlamlı belirleyicisi olduğunu ortaya koymuştur.
Anahtar kelimeler: Denetim odağı, başarı hedefi, beden eğitimi.
Bu çalışmanın amacı, beden eğiti mi öğretmenliği öğrencilerinin akademik kontrol odağı ve başarı hedefl eri düzeylerini belirleyerek, iki yapı arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktı r. Çalışmada,37’si kadın ve 48’i erkek olmak üzere toplam 85 öğrenci yer almaktadır. Öğrencilerin akademik kontrol odakları ve başarı hedef yönelimleri düzeylerini belirlemek için Akademik Kontrol Odağı ve 2x2 Başarı Hedefl eri Envanteri kullanılmıştı r. Verilerin değerlendirilmesinde bağımsız gruplar için t testi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştı r. Sonuçlar, öğrenme yaklaşma hedefi nin içsel ve dışsal deneti m odağının istati sti ksel olarak anlamlı belirleyicisi olduğunu ortaya koymuştur
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 2 |