Research Article
BibTex RIS Cite

INVESTIGATION OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ TIME MANAGEMENT SKILLS

Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 91 - 100, 01.07.2015
https://doi.org/10.17155/spd.18730

Abstract

The aim of this study is to investigate the time management skills of physical education teachers. The study group consisted of a total of 175 (135 male and 40 female) physical education teachers working in schools of Trabzon city center. In the study, “Personal Data Form” and “Time Management Inventory” which had been tested for reliability and validity and adapted to Turkish by Gozel (2009) was used as data collection tools. T-test for independent groups was used as statistical method to analyze the data. Also KMO and Bartlett’s test was used for factor analysis. As a result, although it was found out that female teachers of Physical Education were a little more successful on the time management matters than male teachers, no statistical significance was found between these two groups. Thus, it was concluded that gender was not an effective factor in the assessment of their attitude toward time and time planning. On the other hand, as their age increased, teachers’ skills for using time efficiently decreased. In addition, all the physical education teachers were found to read publications about time management in the study

References

  • Smith W H. Hayatı ve zamanı yönetmenin 10 doğal yasası. Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • Adair J. Etkili zaman yönetimi. Babıali Kültür Yayıncılık, İstanbul; 2006.
  • Jandt F. Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler. Hayat Yayıncılık, İstanbul; 1998.
  • Sabuncuoğlu Z, Paşa M. Zaman yönetimi. Ezgi Kitabevi, Bursa; 2002.
  • Yazıcıoğlu M. Boş zaman yönetimi ve rekreatif faaliyetler: Memur emeklilerinin rekreatif faaliyetlerinin analizine ilişkin bir uygulama. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
  • Gözel E. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2009.
  • Tutar H. Zaman Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara; 2007.
  • Cüceloğlu D. İyi Düşün Doğru Karar Ver. Sistem Yayıncılık, İstanbul; 1999.
  • Durukan H, Öztürk Hİ. Sınıf Yönetimi. Lisans Yayıncılık, İstanbul; 2005.
  • Britton BK, Tesser A. Effects of time-management practices on college grades. Journal of Educational Psychology, 1991, 83 (3): 405-410.
  • Alay S, Koçak S. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2002, 9(3): 326-335.
  • Büyüköztürk Ş. Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi, Ankara; 2010.
  • Demirtaş H, Özer N. Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2007, 2(1): 44-56.
  • Erdul G. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2005.
  • Trueman M, Hartley J. A comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 1996, 32(2): 199-215.
  • Misra R, Mckean M. Collage students’ academic stress and its relation to their anxiety, Time management and leisure satisfaction. American Journal of Health Studies, 2000, 16(1): 41-51.
  • İşcan S. Pamukkale üniversitesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Denizli, 2008.
  • Andıç H. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,
  • Afyonkarahisar, 2009.
  • Yılmaz İ, Yoncalık O, Bektaş F. Zaman yönetimi davranışı ile akademik başarı arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 2010, 5(3): 187-194.
  • Yavuz M, Sünbül M. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinde iş doyumu, denetim odağı ve demografik faktörlerin zaman yönetimiyle ilişkisi, Mayıs 2002. Erişim adresi Tef.selcuk.edu.tr/salan/sunbul/f/f10.pdf.
  • Erişim tarihi: 01.05.2013.
  • Eldeleklioğlu J. Ergenlerin zaman yönetimi becerilerinin kaygı, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 2008, 7(3): 656-663.
  • Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi davranışları ve bu davranışların akademik başarı ile ilişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004, 20(4): 175-179.
  • Sayan İ. Yönetici hemşirelerde zaman yönetimi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yönetim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2005.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2015, Volume: 6 Issue: 2, 91 - 100, 01.07.2015
https://doi.org/10.17155/spd.18730

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Beden Eğitimi Öğretmenlerinin zaman yönetimi becerilerini incelemektir. Araştırma grubunu, Trabzon il merkezindeki okullarda görev yapan toplam 175 (135 erkek, 40 kadın) Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu” ve Gözel [2009]’in Türkçe uyarlamasını ve geçerlik güvenirliğini yaptığı “Zaman Yönetimi Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel yöntem olarak; bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıştır. Ayrıca verilerin faktör analizi yapılırken KMO ve Bartlett testleri kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak kadın beden eğitimi öğretmenlerinin erkek öğretmenlere göre zaman yönetimi konusunda çok az farkla daha başarılı oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada zaman yönetimi ile ilgili yayınları okumayan Beden Eğitimi Öğretmenine rastlanmamıştır. 

References

  • Smith W H. Hayatı ve zamanı yönetmenin 10 doğal yasası. Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • Adair J. Etkili zaman yönetimi. Babıali Kültür Yayıncılık, İstanbul; 2006.
  • Jandt F. Yönetim Sorunlarına Etkili Çözümler. Hayat Yayıncılık, İstanbul; 1998.
  • Sabuncuoğlu Z, Paşa M. Zaman yönetimi. Ezgi Kitabevi, Bursa; 2002.
  • Yazıcıoğlu M. Boş zaman yönetimi ve rekreatif faaliyetler: Memur emeklilerinin rekreatif faaliyetlerinin analizine ilişkin bir uygulama. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2010.
  • Gözel E. İlköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2009.
  • Tutar H. Zaman Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara; 2007.
  • Cüceloğlu D. İyi Düşün Doğru Karar Ver. Sistem Yayıncılık, İstanbul; 1999.
  • Durukan H, Öztürk Hİ. Sınıf Yönetimi. Lisans Yayıncılık, İstanbul; 2005.
  • Britton BK, Tesser A. Effects of time-management practices on college grades. Journal of Educational Psychology, 1991, 83 (3): 405-410.
  • Alay S, Koçak S. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimleri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2002, 9(3): 326-335.
  • Büyüköztürk Ş. Veri analizi el kitabı. Pegem Akademi, Ankara; 2010.
  • Demirtaş H, Özer N. Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarısı arasındaki ilişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2007, 2(1): 44-56.
  • Erdul G. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2005.
  • Trueman M, Hartley J. A comparison between the time-management skills and academic performance of mature and traditional-entry university students. Higher Education, 1996, 32(2): 199-215.
  • Misra R, Mckean M. Collage students’ academic stress and its relation to their anxiety, Time management and leisure satisfaction. American Journal of Health Studies, 2000, 16(1): 41-51.
  • İşcan S. Pamukkale üniversitesi öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Denizli, 2008.
  • Andıç H. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişki. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi,
  • Afyonkarahisar, 2009.
  • Yılmaz İ, Yoncalık O, Bektaş F. Zaman yönetimi davranışı ile akademik başarı arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 2010, 5(3): 187-194.
  • Yavuz M, Sünbül M. İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinde iş doyumu, denetim odağı ve demografik faktörlerin zaman yönetimiyle ilişkisi, Mayıs 2002. Erişim adresi Tef.selcuk.edu.tr/salan/sunbul/f/f10.pdf.
  • Erişim tarihi: 01.05.2013.
  • Eldeleklioğlu J. Ergenlerin zaman yönetimi becerilerinin kaygı, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi. İlköğretim Online, 2008, 7(3): 656-663.
  • Erdem R, Pirinçci E, Dikmetaş E. Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi davranışları ve bu davranışların akademik başarı ile ilişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2004, 20(4): 175-179.
  • Sayan İ. Yönetici hemşirelerde zaman yönetimi. Marmara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Yönetim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2005.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Hareket ve Antrenman Bilimleri
Authors

Çağdaş Caz

H.Mehmet Tunçkol This is me

Publication Date July 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Caz, Ç., & Tunçkol, H. (2015). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN ZAMAN YÖNETİMİ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ. Spor Ve Performans Araştırmaları Dergisi, 6(2), 91-100. https://doi.org/10.17155/spd.18730