This study
examines the links between gasoline consumption, CO2 emissions and
transportation infrastructure investment using an autoregressive distributed
lag model based on the pooled mean group estimation (ARDL-PMG) for a panel
consisting of selected upper middle-income countries for the period between
1994 and 2014. The long-run PMG estimates show that transportation
infrastructure investment increases both gasoline consumption and CO2
emissions, while its quadratic form (squared of transportation infrastructure
investment) has negative effect. Hence, these results overall imply the
existence of transportation Kuznets curve for upper middle-income countries.
Panel ARDL Transportation Infrastructure Investment Gasoline Consumption CO2 Emissions Transportation Kuznets Curve
Bu çalışma, 1994 ve 2014 döneminde
aralarında seçilmiş üst orta-gelir seviyesindeki ülkelerden oluşan panel için toplulaştırılmış
ortalama grup tahminlemesine dayalı gecikmesi dağıtılmış otoregresif modeli (ARDL-PMG)
kullanılarak benzin tüketimi, CO2 emisyonu ve ulaşım altyapı yatırımları
arasındaki bağlantıyı incelemektedir. Uzun dönemli PMG tahminleri, ulaşım
altyapısı yatırımının hem benzin tüketimini hem de CO2 emisyonunu
artırdığını (pozitif), ikinci dereceden formunun ise (ulaşım altyapısı
yatırımının karesi) azaltıcı (negatif) etki yaptığını göstermektedir. Bu
nedenle, sonuçlar genel olarak üst orta-gelirli ülkeler için ulaşım Kuznets
eğrisinin varlığını göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2019 |
Submission Date | December 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Please click for the statistics of Google Scholar.