In the study, the application status of international e-marketing method of the companies producing in Gaziantep shoe sector was investigated. It is aimed to identify the international e-marketing problems of Gaziantep shoe industry and to help create an international e-marketing road map for the sector. For this purpose, face to face interview technique, which is frequently used in qualitative research, was applied with 17 companies registered in the exporter union in Gaziantep shoe industry. The data obtained from the interviews were analyzed with the MAXQDA data analysis program. As a result of the analysis of the data obtained, 6 categories were created under the themes of internal and external factors of companies for the international e-marketing problems of Gaziantep shoe industry. 429 coding was done for companies' international e-marketing problems. As a result of the research, international B2B e-marketing problems and solution suggestions of Gaziantep shoe industry are presented.
Çalışmada Gaziantep ayakkabı sektöründe üretim yapan firmaların uluslararası e-pazarlama yöntemi uygulama durumları araştırılmıştır. Gaziantep ayakkabı sektörünün uluslararası e-pazarlama sorunlarının belirlenmesi ve sektör için uluslararası e-pazarlama yol haritasının çıkarılmasına yardımcı olmak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Gaziantep ayakkabı sektöründe üretim yapan ihracatçılar birliğine kayıtlı 17 firma ile nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan yüz yüze görüşme tekniği uygulanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler MAXQDA veri analiz programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen verilerin analizi sonucunda Gaziantep ayakkabı sektörünün uluslararası e-pazarlama sorunlarına yönelik firmaların içsel faktörler ve dışsal faktörler temaları altında 6 adet kategori oluşturulmuştur. Firmaların uluslararası e-pazarlama sorunlarına yönelik 429 adet kodlama yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise Gaziantep ayakkabı sektörünün uluslararası B2B e-pazarlama sorunları ve çözüm önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2020 |
Submission Date | February 13, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |
Please click for the statistics of Google Scholar.