Research Article
BibTex RIS Cite

Triggers Of Globalization: Media

Year 2020, Volume: 15 Issue: 22, 1460 - 1480, 29.02.2020
https://doi.org/10.26466/opus.647114

Abstract

Globalization is a concept that manifests itself in the economic and cultural spheres and has great impact on the center of human life. For years, there has been great controversy between those who advocate the idea that globalization can lead people to modernity more easily and those who argue that globalization enslaves people. Anyone interested in this concept or not is experiencing the effects of globalization. Globalization is seen as a big organization in terms of making it feel to the society, but no one can define it concretely. Servants of globalization can be anyone in society.
Globalization also appears as a culture of life. Facilitation of communication between people and the expansion of mass communication provides an important basis for the spread of globalization. The fact that globalization did not emerge during periods of limited communication between people may have been due to the fact that it could not find a basis for spreading. In this case, it can be said that the media is of great importance in the spread of globalization.
In this study, the concept of globalization is discussed with its various dimensions and its relation with the media, which is the largest instrument used in the spread of globalization, is examined. It is discussed that the media is a product of globalization or the locomotive of globalization. This study includes a research for the purpose of evaluation with the idea that globalization affects people's life through the media, the view that the consumer culture is designed in the context of advertising and media tools.

References

  • Adaklı, G. (2001). Yayıncılık alanında mülkiyet ve kontrol. (Der. B. Kejanlıoğlu, S. Çelenk ve G. Adaklı). Medya Politikaları, Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının Dinamikleri İçinde (s.145-203). Ankara: İmge Yayınevi.
  • Aydoğan, F. (2009). Tüketim kültürünün gölgesinde kentler. Marmara Üniversitesi İİ BF Dergisi, 27(2), 203-215.
  • Boratav, K. (2000). Emperyalizm mi? küreselleşme mi?. (Der. E. Ahmet Tonak). Küreselleşme: Emperyalizm, Yerelcilik, İşçi Sınıfı. Ankara: İmge Kitabevi
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Dağtaş B. (2009). Reklam kültür toplum. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Dağtaş, B. ve Dağtaş E. (2009). Tüketim kültürü, yaşam tarzları, boş zamanlar ve medya üzerine bir literatür taraması. (Der. B. Dağtaş ve E. Dağtaş) Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları Türkiye Medyasından Örüntüler içinde (s.27-75). Ankara: Ütopya Yayınevi:
  • Giddens, A. (1998). Modernliğin sonuçları. (Çev. E. Kuşdil). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Giddens, A. (2010). Modernite ve bireysel-kimlik geç modern çağda benlik ve toplum. (1. Baskı), İstanbul: Say Yayınları
  • Gökçe, O. (1993). İletişim bilimine giriş. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Held, D. ve McGrew A. (2008). Küresel dönüşümler büyük küreselleşme tartışması. Ankara: Phoenix Yayınevi
  • İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172.
  • Kim, Y. Y. ve Bhawuk, D.P.S. (2008). Globalization and diversity: contributions from intercultural research. International Journal of Intercultural Relations.
  • McChesney, Robert W. ve Dan S. (2003). the political economy of international communications: Foundations for the emerging global debate about media ownership and regulation. Genava. United Nations Research Instute for Social Development.
  • Kutlu, E. (1998). Dünya ekonomisi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Okuroğlu, S. (2012). Türkiye’de medya tekelleşmesinin ekonomisi ve medya siyasaları. (Ed. E. Dağtaş). Küreselleşme, Medya, Toplum. Ankara: BirGün Kitap
  • Parlak, Z. (1999). Yeniden yapılanma ve post-fordist paradigmalar. Bilgi Sosyal Bilgiler Dergisi, 1(1), 83-102.
  • Reklamcılar Derneği (2018). Türkiye’de tahmini medya ve reklam yatırımları: 2018 yıl sonu raporu. 07.09.2019 tarihinde http://rd.Org.Tr/Assets/Uploads/Bf6ab5b5-0d86-4bc3-92a7-Da47c165cb61.Pdf adresinden erişilmiştir.
  • Setzer, M. (1997). Ekonomik küreselleşme: Küreselleşmenin ekonomi ve teknoloji üzerindeki etkileri. Ankara: SODEV Yayınları.
  • Steger, Manfred B. (2006). Küreselleşme. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Tutal, N. (2006). Küreselleşme iletişim kültürlerarasılık. (1. Baskı) İstanbul: Kırmızı Yayınları
  • Ratem (2013) Türkiye Radyo ve Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği sektör raporu. 28.11.2019 tarihinde https://cb1c88d0-6fa4-44ce-be45-a0f84be05556.filesusr.com/ugd/0349e3_603840f8555a4a9aa8d6cd4946bac7c1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yağlı, S. (2006). Gündelik hayatımızda akıl tutulması: Medya uygulamalarında tüketim ideolojisinin izlerini sürmek. (Der. S. İçin Akçalı) Gündelik Hayat ve Medya: Tüketim Kültürü Perspektifinden Okumalar. İçinde (s.5-42). Ankara: Babil Yayınevi.

Küreselleşmenin Tetikçisi: Medya

Year 2020, Volume: 15 Issue: 22, 1460 - 1480, 29.02.2020
https://doi.org/10.26466/opus.647114

Abstract

Küreselleşme, ekonomik ve kültürel alanda kendini gösteren ve insan yaşamının merkezinde olması nedeniyle büyük etkiler yaratan bir kavramdır. Küreselleşmenin insanların çağdaşlığa daha kolay ulaştırabileceği fikrini savunanlar ile küreselleşmenin insanları köleleştirdiği fikrini savunanların arasında yıllardır büyük tartışmalar yaşanmaktadır. Bu kavramla ilgilenen veya ilgilenmeyen herkes küreselleşmenin etkilerini yaşamaktadır. Küreselleşme, topluma hissettirdiği bakımından büyük bir organizasyon olarak görülmekte ama somut olarak bu organizasyonu kimse tanımlayamamaktadır. Küreselleşmenin hizmetkarları toplum içinde herkes olabilir.
Küreselleşme aynı zamanda bir yaşam kültürü olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanlar arasında iletişimin kolaylaşması ve kitle iletişiminin genişlemesi, küreselleşmenin yaygınlaşması için önemli bir zemin oluşturmaktadır. İnsanlar arasında iletişimin kısıtlı olduğu dönemlerde küreselleşmenin ortaya çıkmamış olması da yaygınlaşmak için zemin bulamamış olmasından kaynaklanmış olabilir. Bu durumda medyanın küreselleşmenin yaygınlaşmasında büyük öneme sahip olduğu söylenebilir.
Bu çalışmada, küreselleşme kavramı çeşitli boyutlarıyla ele alınmış ve küreselleşmenin yaygınlaşmasında kullandığı en büyük enstrüman olan medya ile ilişkisi incelenmiştir. Medyanın, küreselleşmenin bir ürünü mü yoksa küreselleşmenin lokomotifi mi olduğu tartışmalarına yer verilmiştir. Bu çalışma, küreselleşmenin insanların hayatına medya aracılığıyla tesir ettiği düşüncesiyle, reklam ve medya araçları bağlamında tüketim kültürünün tasarlandığı görüşü ile değerlendirme amaçlı bir araştırmayı içermektedir. 

References

  • Adaklı, G. (2001). Yayıncılık alanında mülkiyet ve kontrol. (Der. B. Kejanlıoğlu, S. Çelenk ve G. Adaklı). Medya Politikaları, Türkiye'de Televizyon Yayıncılığının Dinamikleri İçinde (s.145-203). Ankara: İmge Yayınevi.
  • Aydoğan, F. (2009). Tüketim kültürünün gölgesinde kentler. Marmara Üniversitesi İİ BF Dergisi, 27(2), 203-215.
  • Boratav, K. (2000). Emperyalizm mi? küreselleşme mi?. (Der. E. Ahmet Tonak). Küreselleşme: Emperyalizm, Yerelcilik, İşçi Sınıfı. Ankara: İmge Kitabevi
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı okumak. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Dağtaş B. (2009). Reklam kültür toplum. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Dağtaş, B. ve Dağtaş E. (2009). Tüketim kültürü, yaşam tarzları, boş zamanlar ve medya üzerine bir literatür taraması. (Der. B. Dağtaş ve E. Dağtaş) Medya Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları Türkiye Medyasından Örüntüler içinde (s.27-75). Ankara: Ütopya Yayınevi:
  • Giddens, A. (1998). Modernliğin sonuçları. (Çev. E. Kuşdil). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Giddens, A. (2010). Modernite ve bireysel-kimlik geç modern çağda benlik ve toplum. (1. Baskı), İstanbul: Say Yayınları
  • Gökçe, O. (1993). İletişim bilimine giriş. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Held, D. ve McGrew A. (2008). Küresel dönüşümler büyük küreselleşme tartışması. Ankara: Phoenix Yayınevi
  • İçli, G. (2001). Küreselleşme ve kültür. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(2), 163-172.
  • Kim, Y. Y. ve Bhawuk, D.P.S. (2008). Globalization and diversity: contributions from intercultural research. International Journal of Intercultural Relations.
  • McChesney, Robert W. ve Dan S. (2003). the political economy of international communications: Foundations for the emerging global debate about media ownership and regulation. Genava. United Nations Research Instute for Social Development.
  • Kutlu, E. (1998). Dünya ekonomisi. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Okuroğlu, S. (2012). Türkiye’de medya tekelleşmesinin ekonomisi ve medya siyasaları. (Ed. E. Dağtaş). Küreselleşme, Medya, Toplum. Ankara: BirGün Kitap
  • Parlak, Z. (1999). Yeniden yapılanma ve post-fordist paradigmalar. Bilgi Sosyal Bilgiler Dergisi, 1(1), 83-102.
  • Reklamcılar Derneği (2018). Türkiye’de tahmini medya ve reklam yatırımları: 2018 yıl sonu raporu. 07.09.2019 tarihinde http://rd.Org.Tr/Assets/Uploads/Bf6ab5b5-0d86-4bc3-92a7-Da47c165cb61.Pdf adresinden erişilmiştir.
  • Setzer, M. (1997). Ekonomik küreselleşme: Küreselleşmenin ekonomi ve teknoloji üzerindeki etkileri. Ankara: SODEV Yayınları.
  • Steger, Manfred B. (2006). Küreselleşme. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Tutal, N. (2006). Küreselleşme iletişim kültürlerarasılık. (1. Baskı) İstanbul: Kırmızı Yayınları
  • Ratem (2013) Türkiye Radyo ve Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği sektör raporu. 28.11.2019 tarihinde https://cb1c88d0-6fa4-44ce-be45-a0f84be05556.filesusr.com/ugd/0349e3_603840f8555a4a9aa8d6cd4946bac7c1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yağlı, S. (2006). Gündelik hayatımızda akıl tutulması: Medya uygulamalarında tüketim ideolojisinin izlerini sürmek. (Der. S. İçin Akçalı) Gündelik Hayat ve Medya: Tüketim Kültürü Perspektifinden Okumalar. İçinde (s.5-42). Ankara: Babil Yayınevi.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Operation
Journal Section Articles
Authors

Volkan Yavuz 0000-0001-8617-2994

Publication Date February 29, 2020
Acceptance Date February 14, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 15 Issue: 22

Cite

APA Yavuz, V. (2020). Küreselleşmenin Tetikçisi: Medya. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 1460-1480. https://doi.org/10.26466/opus.647114