OPUS International Journal of Society Researches
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Period Monthly | Founded: 2011 | Publisher ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/


OPUS-International Journal of Society Researches is an academic, international and refereed journal which is published three a year in April, August and December and gives place to either Turkish or English articles.


OPUS is society focused and set principle of publishing theoretical, applied and original articles which focus on social problems as disciplinary or interdisciplinary. In this context, it is open to all articles focus on social sciences and humanities.


While OPUS welcomes all studies which will be prepared to work within different areas of expertise; education, sociology, psychology, political science, social policy, management science and it has a framework of working with field angle of the life force field / address field studies are preceded by size.

OPUS International Journal of Society Researches

ISSN 2528-9527 | e-ISSN 2528-9535 | Period Monthly | Founded: 2011 | Publisher ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezi | http://www.opusjournal.net/
Cover Image


OPUS-International Journal of Society Researches is an academic, international and refereed journal which is published three a year in April, August and December and gives place to either Turkish or English articles.


OPUS is society focused and set principle of publishing theoretical, applied and original articles which focus on social problems as disciplinary or interdisciplinary. In this context, it is open to all articles focus on social sciences and humanities.


While OPUS welcomes all studies which will be prepared to work within different areas of expertise; education, sociology, psychology, political science, social policy, management science and it has a framework of working with field angle of the life force field / address field studies are preceded by size.

Volume 15 - Issue 24 - Apr 30, 2020
  1. Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçlarının Gerçekleşme Düzeyi
    Pages 2269 - 2296
    Şenol SEZER
  2. Çalışanların Sosyal Medya Kullanımının Yenilikçi Performans Üzerindeki Etkisinin Araştırılması
    Pages 2297 - 2334
    Yunus GÜLER , Nurgül GÖKSAL
  3. Öz Yeterlilik Algısı Ve Liderlik Tarzı İlişkisinde İş Tatmininin Aracılık Rolü
    Pages 2335 - 2361
    Edip ÖRÜCÜ , Cemile ŞEKER , Attila KAYA
  4. Örgütsel Adalet ve Örgütsel Bağlılık İlişkisinde Örgütsel Özdeşleşmenin Rolü:Üniversite Çalışanları Üzerine Bir Örnek
    Pages 2362 - 2393
    Fetullah BATTAL
  5. Çalışanların Farklılıkların Yönetimi İle İlgili Algılarının İş Tatminine Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
    Pages 2394 - 2412
    Tuğba SARAÇ , Osman ALMADAĞ , Mehmet Emre GÜLER
  6. Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Fırsat Eşitliği Bağlamında Öğrenci ve Veli Görüşleri
    Pages 2413 - 2442
    Ercan GÜRÜLTÜ , Bülent ALCI
  7. Sınıf Öğretmenlerinin Çevreye Yönelik Bilgi, Tutum ve Davranış Düzeylerinin İncelenmesi
    Pages 2443 - 2471
    Ömer ERBASAN , Mehmet ERKOL
  8. Ters-Yüz Sınıf Modelinin Etkin Vatandaşlık Öğrenme Alanının Öğretiminde Kullanılmasının Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi
    Pages 2472 - 2504
    Melike SÖĞÜT , Suat POLAT
  9. Sosyal Hizmet Uygulamasında Din ve Maneviyatın Rolü ile Manevi Yönelim arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 2505 - 2527
    Muhammet Cevat ACAR , Hıdır APAK
  10. Ergenlerde Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Gelecek Beklentisi İlişkisinin İncelenmesi
    Pages 2528 - 2544
    Abdullah ÇUHADAR , Mehmet DEMİREL , Yusuf ER , Emrah SERDAR
  11. Okullarda Akran Zorbalığı: Öğretmen Görüşlerine Göre Nitel Bir Çalışma
    Pages 2545 - 2583
    Ersoy ÇARKIT , Feride BACANLI
  12. Origami Tabanlı Öğretim Uygulamalarının Öğretmen Adaylarına Katkıları ve Karşılaşılan Zorluklar: Üçgen ve Dörtgenler
    Pages 2584 - 2614
    Mihriban HACISALİHOĞLU KARADENİZ
  13. Siyer Dersi Öğretim Programının Değerlendirmesi
    Pages 2615 - 2639
    Doç. Dr. Gizem SAYGILI , Fatma SONGUR
  14. Okul Yöneticilerinin Okul Gelişim Modeli ile İlgili Görüşleri
    Pages 2640 - 2673
    Fatih BOZBAYINDIR , Sedat ALEV
  15. Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin İncelenmesi
    Pages 2674 - 2696
    Hanifi PARLAR , Meral HALİSDEMİR
  16. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Öğrencilerinin Kültürlararası Duyarlılıkları Üzerine Bir Araştırma
    Pages 2697 - 2719
    Duygu ÜNALAN
  17. Etkinlik Turizmi ve İnanç Turizmi Paradoksu: Hac Seyahatlerinin Turizm Yazınındaki Yerini Belirlemeye Yönelik Bibliyometrik Bir Analiz
    Pages 2720 - 2745
    Simge KÖMÜRCÜ , Ebru GÜNLÜ KÜÇÜKALTAN
  18. Sağlıklı Bireylerde Depresyona Yatkınlık Durumunun Postüre Etkisinin İncelenmesi
    Pages 2746 - 2763
    Abdurrahim YILDIZ , Rüstem MUSTAFAOĞLU
  19. Toksik Liderliğin Bir Çıktısı Olarak Örgütsel Bağlılık
    Pages 2764 - 2804
    Yeşim ERİŞ , Korhan ARUN
  20. Matematiksel Muhakeme Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi
    Pages 2805 - 2837
    Halil ÇOBAN , Erdoğan TEZCİ
  21. İçsel Boş Zaman Motivasyon Ölçeği Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 2838 - 2855
    Ali Selman ÖZDEMİR , Tebessüm AYYILDIZ DURHAN , Suat KARAKÜÇÜK
  22. Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Müzik Öğretmenliğini Tercih Etme Nedenlerinin Belirlenmesi
    Pages 2856 - 2874
    Rıza AKYÜREK
  23. Paternalist ve Dönüşümsel Liderlik Tarzlarının İşe Adanmışlık Üzerindeki Etkisinde, Sıkılık-Esneklik Değişkeninin Aracılık Rolü
    Pages 2875 - 2911
    Kemal Can KILIÇ , Işıl Deniz TOKER , Duygu KARAYEL , Tuğba SOYMAN , Gözde ZENGİN
  24. Mükerrer Suçluluk, Davranım Bozukluğu ve Antisosyal Kişilik Bozukluğu’nun Ortak Değişkenleri Üzerine Bir Derleme
    Pages 2912 - 2936
    Beril YAVUZ BOZDOĞAN, Müjdat AVCI
  25. An Assessment of the New Media Documentary
    Pages 2937 - 2956
    Özlem ARDA
  26. Re-Locating Identity Politics in the UK in a Post-Brexit Era: The Scottish, Northern Irish, And Welsh National Backlash
    Pages 2957 - 2981
    Sertan AKBABA
  27. Çin Halk Cumhuriyeti Eğitim Sistemi
    Pages 2982 - 3011
    Başak COŞKUN , Mustafa ÇELİKTEN
  28. Geçmişten Günümüze Yönetici Metaforlarının Analizi
    Pages 3012 - 3042
    Hilal ERKOL
  29. Sosyal Politika Disiplininin Dönüşümünde Küresel Bir Değişim Önerisi: Sosyal Risk Yönetimi
    Pages 3043 - 3067
    Mehmet ÖZAYDIN
  30. Innovation in Politics: E-Meeting in Political Communication
    Pages 3068 - 3086
    İsmail DURSUNOĞLU
Abstracting & Indexing

400dpiLogo.png



ulakbim-large.png


logo_sobiad.png



tei.jpg



asos.png