The current study deals with e-feedback delivered to the students in higher education during COVID19 pandemic. The data comes from e-feedback delivered to the students in a departmental compulsory course at the department of English language in a state university. Data analysis is conducted in two stages. First, the e-feedbacks classified into three categories regarding the feedback moves by Hyland and Hyland (2012). In the second stage, the categories coded by the two researchers were transferred to SPSS, with the aim of finding out the frequently employed speech act employed by the instructor while giving e-feedback to students. In addition, chi-square test was also conducted to see whether there are significant differences in speech act groups according to the level of success in the study. The findings indicated that the instructor prefers to give e-feedback to unsuccessful students than successful ones using different groups of speech acts such as praise and criticism. Another finding of the study shows that criticism and praise were the most frequently used feedback patterns in our data while suggestion and other feedback acts did not occur frequently. Overall, the study shows the importance of instructor-based e-feedback for academic writing.
Bu çalışma, COVID19 salgını sırasında üniversite öğrencilerine verilen e-dönütü (geribildirimi) ele almaktadır. Veriler, bir kamu üniversitesinin İngilizce dil bölümünde bölümün zorunlu dersi olarak yürütülen dersin öğrencilerine ders eğitmeni tarafından gönderilen e-dönütlerden (e-geribildirimlerden) oluşmaktadır. İlk aşama, söz eylemler (eleştiri, öğüt ve övgü gibi) Hyland ve Hyland’ın (2012) dönüt (geribildirim) gruplarına göre sınıflandırılacaktır. İkinci aşamada ise iki araştırmacı tarafından kodlanan kategoriler SPSS’e aktarılarak ders eğitmeninin dönüt verirken hangi söz eylemi daha çok tercih ettiğini bulmayı hedefleyecektir. Araştırma sonucunda veriler arasında eleştiri ve övgü en sık kullanılan geri bildirim kalıbı olurken, öneri söz eylemi sıklıkla kullanılmamıştır. Çalışmada ayrıca söz eylem gruplarının başarı oranlarına göre farklılıklarının anlamlı olup olmadığına bakılmak için Ki-Kare testi yapılmıştır. Bu analiz sonucunda ders sorumlusunun başarılı öğrenciler yerine başarısız öğrencilere farklı gruptaki söz eylemlerle dönüt verdiği görülmektedir. Araştırma sonuçları veriler arasında eleştiri ve övgünün en sık kullanılan dönüt (geribildirim) kalıbı olduğunu gösterirken, öneri söz eyleminin ise sıklıkla kullanılmadığını göstermektedir. Genel anlamda, çalışma, ders sorumlusu temelli geribildirimin akademik yazım açısından önemini göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: 52 |