Bu çalışma, çalışanların yetkinlik algısını ortaya koymak ve yetkinliğin en fazla hangi yetkinlik alanları ve alt bileşenleri ile ilişkilendirildiğini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Nitel araştırma yaklaşımının benimsendiği çalışma fenomolojik desende tasarlanmış olup araştırma verileri derinlemesine görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırma bulguları, özel sektör çalışanlarının mesleki tecrübeleri doğrultusunda sorulara verdikleri cevaplar üzerinden mesleki yetkinlik algıları ve günümüz rekabetçi iş yaşamında başarılı olabilmek için öne çıkardıkları yetkinlik türleri üzerinden yorumlanmıştır.
Elde edilen bulgulara göre, özel sektör çalışanlarının yetkinlik algılarının literatürle paralel olarak teknik/fonksiyonel, temel/yönetsel ve davranışsal/kişisel olmak üzere üç ana temada açıklandığı tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen en önemli araştırma bulgusu ise, katılımcılar tarafından günümüzde en önemli yetkinlik türünün iletişim yetkinliğine sahip olma olarak öne çıkarılmasıdır. Bununla birlikte katılımcılar, çalışma yaşamında iletişim yetkinliğinin farklı türlerinden bahsetmek sureti ile iletişim yetkinliğinin alt temalarını da belirginleştirmişlerdir. İletişim yetkinliği konusunda tüm katılımcılar tarafından “paydaş iletişiminin” en fazla öne çıkarılan iletişim yetkinlik türü olduğu görülmüştür. Paydaş iletişimini sırasıyla; ekip içi iletişim, etkili iletişim becerileri, ikna edici iletişim, sosyal iletişim ve empatik iletişim izlemektedir. Bunun yanı sıra; network odaklı iletişim, pazarlama iletişimi, mesleki dilde iletişim, iletişimde dinleme-ikna ve iletişimde güvenilir olma konuları çalışma yaşamında iletişim yetkinliği ana teması içerisinde öne çıkarılan alt temalardır.
Yetkinlik Algısı İletişim Yetkinliği Paydaş İletişimi Nitel Araştırma Fenomolojik Araştırma.
İzmir Kavram Meslek Yüksekokulu
This study was conducted with the aim of revealing employees' perception of competence and determining which competence domains and sub-components are most associated with competence. Adopting a qualitative research approach, the study was designed using a phenomenological pattern, and research data were collected through an in-depth interview method. The research findings were interpreted based on the responses provided by private sector employees to questions in line with their professional experiences, focusing on their perceptions of professional competence and the types of competencies they highlight as crucial for success in today's competitive business environment.
According to the findings, the perception of competence among private sector employees is categorized into three main themes, namely technical/functional, fundamental/managerial, and behavioral/personal, which align with the literature. The most significant research finding obtained within the scope of this study is the participants' emphasis on communication competence as the most crucial type of competence in today's context. Additionally, participants have further delineated sub-themes of communication competence by discussing various types of communication competencies within the realm of work life. Among all participants, 'stakeholder communication' stands out as the most highlighted type of communication competence. Following stakeholder communication is intra-team communication, effective communication skills, persuasive communication, social communication, and empathetic communication. Furthermore, network-focused communication, marketing communication, professional language in communication, listening-persuasion in communication, and trustworthiness in communication emerge as sub-themes highlighted within the overarching theme of communication competence in the work environment.
Competence Perception Communication Competence Stakeholder Communication Qualitative Research Phenomenological Research.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Organisational, Interpersonal and Intercultural Communication |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 26, 2023 |
Publication Date | October 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 20 Issue: Human Behavior and Social Institutions |