Çalışma, otel sektörüne odaklanarak gelir yönetimi teknik yetenekleri ile firma performansı arasındaki ilişkiyi araştırmaktadır. Pazar segmentasyonu, talep tahmini, kapasite tahsisi ve bilgi teknolojisinin firma ve pazarlama performansı üzerindeki etkisine ilişkin hipotezler formüle etmektedir. Araştırma, otel yöneticilerinden bilgi toplamak için anket tabanlı bir veri toplama süreci kullanmaktadır ve güvenilirliği sağlamak için çalışmanın ölçekleri uyarlanmış ve doğrulanmıştır. Bulgular, pazar segmentasyonu ile finansal performans arasında önemli ilişkiler ortaya koyarak otellere operasyonlarını optimize etmeleri ve rekabet avantajlarını artırmaları için içgörüler sağlamaktadır. Ancak çalışma, örneklem büyüklüğü kısıtlamaları ve verilerin kesitsel yapısı gibi sınırlamaları kabul etmekte, bu sınırlamaların üstesinden gelmek ve otel sektöründe finansal ve pazarlama performansını etkileyen diğer faktörleri araştırmak için gelecekteki araştırma yönlerini önermektedir.
The study investigates the relationship between revenue management technical capabilities and firm performance, focusing on the hotel industry. It formulates hypotheses regarding the impact of market segmentation, demand forecasting, capacity allocation, and information technology on firm and marketing performance. The research employs a questionnaire-based data collection process to gather information from hotel managers, and the study's scales are adapted and validated to ensure reliability. The findings reveal significant relationships between market segmentation and financial performance, providing insights for hotels to optimize their operations and enhance their competitive edge. However, the study acknowledges limitations such as sample size constraints and the cross-sectional nature of the data, Proposing future research directions to overcome these limitations and investigate other factors affecting financial and marketing performance in the hotel sector.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Finance |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2024 |
Publication Date | October 15, 2024 |
Submission Date | August 5, 2024 |
Acceptance Date | October 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 21 Issue: 5 |