Bu çalışmanın amacı, örgütlerde sanal kaytarma davranışının, grup çatışması ve yaratıcı
davranışlar üzerindeki etkisinin incelemektedir. Literatürdeki çalışmalarda işgörenler
tarafından algılanan sanal kaytarma davranışının bireysel ve örgütsel açıdan birçok olumsuz
sonucu olduğu ileri sürülmektedir. Bu doğrultuda sanal kaytarma davranışının grup çatışması
ve yaratıcı davranışlara olan etkisi incelenmektedir. Araştırma kapsamında Çanakkale ili Biga
ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 27 ilk, orta ve lise okullarında görev yapan 231 idareci
ve öğretmenlerden anket tekniği ile veriler toplanmıştır. Analizlerde SPSS 24 programları
kullanılmıştır. Elde edilen veriler faktör analizleri, korelasyon analizi, regresyon analizi ile
değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; sanal kaytarma davranışının, grup çatışması
ve yaratıcı davranışlar üzerinde etkisinin olduğu belirlenmiştir. Araştırma bulguları, eğitim
kurumlarında görev yapan öğretmenlerdeki sanal kaytarma davranışının, grup çatışması
üzerinde olumlu ve anlamlı yönde etkisinin olduğunu göstermektedir. Ayrıca sanal kaytarma
davranışının, yaratıcı davranışlar üzerinde olumsuz ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu
belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |