Küreselleşmeyle birlikte, tüketici tercihleri sürekli bir şekilde artmakta ve hızlı bir şekilde
değişmektedir. Firmalar ürünlerini ve hizmetlerini hedefledikleri bu niş kitleye satabilmek
için, pazarlama kavramını yönetsel bir süreç olarak incelemeye başlamıştır. Günümüzde
arzın talepten fazla olması ve tüketici tercihlerinin hızla değişmesi, pazar ortamında yoğun
bir rekabet ortamı yaratmaktadır. Çünkü tüketici bugün sevdiği bir ürünü yarın sevmeyebilir
veyahut bugün ihtiyaç duymadığı bir hizmete yarın ihtiyacı olabilir. Hızlı değişimin
yaşandığı pazar ortamında firmaların bu değişime kayıtsız kalmaları mümkün değildir.
Günümüzde tüketici memnuniyetini odak noktasına alan modern pazarlama anlayışı, bu
aşamaya kadar çeşitli pazarlama evrelerinden geçerek günümüzde gelmiştir. Modern
pazarlama stratejilerinden gerilla pazarlaması yöntemi, temelinde yaratıcılık ve hayal gücü
bulunduran yenilikçi bir pazarlama yaklaşımıdır.
İşletmeler gerilla pazarla tekniğiyle özgün, dikkat çekici, şaşırtıcı reklamlar sunarak fiili ve
potansiyel alıcılarını etkilemeyi ve onların aklında kalmayı hedeflemektedirler. Bu
pazarlama yönteminde özgün olma ve yaratıcılık, bütçeden daha önemlidir. Firmalar
uygulayacağı bu gerilla yönteminde reklam ne kadar özgün ve şaşırtıcı olursa olsun, eğer
yöntem ve zamanlama iyi belirlenmezse, sonuç başarısız olacaktır. Bu yüzden firmalar
gerilla pazarlamanın temel ilke ve unsurlarını iyi bilip, planını ona göre oluşturmalıdır.
İşletmeler bu ilke ve unsurları başarılı bir şekilde uygulanabilirse, hedefledikleri niş kitlenin
satın alma davranışı olumlu bir şekilde etkileyebildiği tespit edilmiştir. Firmalar bu sayede
rakiplerine karşı büyük avantaj sağlamış olurlar.
: Pazarlama Gerilla Pazarlama Gerilla Reklamı Geleneksel Pazarlama Tüketici Tüketim Tüketici Davranışı Rekabet Ortamı Satın Alma Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |