Bu çalışma kadın girişimcilerin uluslararası e-ticaret sitelerindeki markalaşma faaliyetlerini incelemektedir. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin markalaşma yolunda ilerlemesi ve marka oluşturulmasında nasıl bir yol izlemesi gerektiği araştırılmıştır. Araştırma temel olarak e-ticaret sitelerindeki kadın girişimcilerin uygun fiyatlandırma, satış stratejileri, ürün reklam çalışmaları ve özel marka değerinin geliştirilmesi gibi pazarlama faaliyetlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın mülakat yapılan kişileri, 20-60 yaş aralığında olan, e-ticaret yoluyla satış yapan kadın girişimciler oluşturmaktadır. Mülakat soruları alanında uzman firma yetkilileri ve akademisyenler ile ortak olarak hazırlanmıştır. Veriler toplanırken görüşme talebini kabul etmiş̧ kişiler ile mülakatlar gerçekleştirilmiş̧ olup her bir katılımcıya yirmi soru sorulmuştur. Çıkan mülakat sonuçları MAXQDA 2020 programı aracılığı ile analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgurlar sonucunda E-ticaret platformlarının, kadın girişimcilere uluslararası pazarlara giriş fırsatı sunduğu görülmektedir. Farkındalık, özgünlük, kalite ve olumlu zihinsel imaj gibi faktörlerin markalaşma yolunda ilerlemek için yardımcı olacağı tespit edilmiştir. Ayrıca eğitim seviyesi, yabancı dil bilgisi ve bilgisayar kullanımı katılımcıların başarısında büyük etken olduğu görülmüştür. Ayrıca devlet destekleri, pozitif ayrımcılık, sermaye yetersizliği Türk kadın girişimcileri etkilemektedir.
Chen, Y.M., Su,Y.F., & Lin, F.J.(2011). Country-of-origin effects and antecedents of
industrial barnd equity. Journal of Business Research, 1-5. doi:10.1016 j.jbusres.2011.06.029.
Huang,C.(2017). The impacts of brand experiences on brand loyalty: mediators of brand love and trust, Journal of Management History, 55(5), 915-934.
OECD. (2019). The Role of Education and Skills in Bridging the Digital Gender Divide. Evidence from
Keller, K.L. (2003). “Brand synthesis: The multidimensionality of brand knowledge”, Journal of Consumer Research, 29, PP. 595-600.
Keller, K.L. and Lehmann, D.R. (2006), “Brands and branding: research findings and future
priorities”, Marketing Science25(6), pp. 740-59.
Konecnik M& Gatner W,(2007). CUSTOMER-BASED BRAND EQUITYFOR A
DESTINATION, Annals of Tourism Research,, 32(2),100-121.
Lumpkin, G.T., and Gregory G. Dess(2004). "E-Business Strategies and Internet Business
Models: How the Internet Adds Value." Organizational Dynamics 33, no. 2 (2004): 161–173.
OECD. (2021). Entrepreneurship Policies through a Gender Lens. OECD Studies on SMEs and Entrepreneurship. OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/71c8f9c9-en
Shahriar, A. Z. M. (2018). Gender differences in entrepreneurial propensity: Evidence from
matrilineal and patriarchal societies. Journal of Business Venturing, 33(6), 762–779.
Jamali D. (2009). Constraints and opportunities facing women entrepreneurs in developing countries A relational perspective Gender in Management. An International Journal 24 (4).232-251.
Turban, E. (2006). “Electronic Connerce: A Managerial Perspective”, Pentice Hall,
Englewood Chiff, New Jersey.
Wang, S., & Cavusoglu, H. (2015). Small and medium sized manufacturer performance
on third party B2B electronic marketplaces: The role of enabling and IT capabilities.
Decision Support Systems, 79: 184-194.