Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI PAZARLARDA ONLINE MARKALAŞMA FAALİYETLERİ: KADIN GİRİŞİMCİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 1, 58 - 70, 26.01.2024

Öz

Bu çalışma kadın girişimcilerin uluslararası e-ticaret sitelerindeki markalaşma faaliyetlerini incelemektedir. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinde faaliyet gösteren kadın girişimcilerin markalaşma yolunda ilerlemesi ve marka oluşturulmasında nasıl bir yol izlemesi gerektiği araştırılmıştır. Araştırma temel olarak e-ticaret sitelerindeki kadın girişimcilerin uygun fiyatlandırma, satış stratejileri, ürün reklam çalışmaları ve özel marka değerinin geliştirilmesi gibi pazarlama faaliyetlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın mülakat yapılan kişileri, 20-60 yaş aralığında olan, e-ticaret yoluyla satış yapan kadın girişimciler oluşturmaktadır. Mülakat soruları alanında uzman firma yetkilileri ve akademisyenler ile ortak olarak hazırlanmıştır. Veriler toplanırken görüşme talebini kabul etmiş̧ kişiler ile mülakatlar gerçekleştirilmiş̧ olup her bir katılımcıya yirmi soru sorulmuştur. Çıkan mülakat sonuçları MAXQDA 2020 programı aracılığı ile analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgurlar sonucunda E-ticaret platformlarının, kadın girişimcilere uluslararası pazarlara giriş fırsatı sunduğu görülmektedir. Farkındalık, özgünlük, kalite ve olumlu zihinsel imaj gibi faktörlerin markalaşma yolunda ilerlemek için yardımcı olacağı tespit edilmiştir. Ayrıca eğitim seviyesi, yabancı dil bilgisi ve bilgisayar kullanımı katılımcıların başarısında büyük etken olduğu görülmüştür. Ayrıca devlet destekleri, pozitif ayrımcılık, sermaye yetersizliği Türk kadın girişimcileri etkilemektedir.

Kaynakça

  • Aaker, D. (1996) Building Strong Brands. USA: The Free Press.
  • APEC Economies. OECD. https://www.oecd.org/sti/education-and-skills-in-bridging-the- digital-gender-divide-evidencefrom-apec.pdf
  • Chen, Y.M., Su,Y.F., & Lin, F.J.(2011). Country-of-origin effects and antecedents of industrial barnd equity. Journal of Business Research, 1-5. doi:10.1016 j.jbusres.2011.06.029.
  • Huang,C.(2017). The impacts of brand experiences on brand loyalty: mediators of brand love and trust, Journal of Management History, 55(5), 915-934.
  • OECD. (2019). The Role of Education and Skills in Bridging the Digital Gender Divide. Evidence from Keller, K.L. (2003). “Brand synthesis: The multidimensionality of brand knowledge”, Journal of Consumer Research, 29, PP. 595-600.
  • Keller, K.L. and Lehmann, D.R. (2006), “Brands and branding: research findings and future priorities”, Marketing Science25(6), pp. 740-59.
  • Konecnik M& Gatner W,(2007). CUSTOMER-BASED BRAND EQUITYFOR A DESTINATION, Annals of Tourism Research,, 32(2),100-121.
  • Lumpkin, G.T., and Gregory G. Dess(2004). "E-Business Strategies and Internet Business Models: How the Internet Adds Value." Organizational Dynamics 33, no. 2 (2004): 161–173.
  • OECD. (2021). Entrepreneurship Policies through a Gender Lens. OECD Studies on SMEs and Entrepreneurship. OECD Publishing. https://doi. org/10.1787/71c8f9c9-en
  • Shahriar, A. Z. M. (2018). Gender differences in entrepreneurial propensity: Evidence from matrilineal and patriarchal societies. Journal of Business Venturing, 33(6), 762–779.
  • Jamali D. (2009). Constraints and opportunities facing women entrepreneurs in developing countries A relational perspective Gender in Management. An International Journal 24 (4).232-251.
  • Turban, E. (2006). “Electronic Connerce: A Managerial Perspective”, Pentice Hall, Englewood Chiff, New Jersey.
  • Wang, S., & Cavusoglu, H. (2015). Small and medium sized manufacturer performance on third party B2B electronic marketplaces: The role of enabling and IT capabilities. Decision Support Systems, 79: 184-194.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dijital Pazarlama
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Golnaz Edremitoğlu Bu kişi benim 0000-0001-8008-1020

Yasin Gültekin 0000-0002-0161-8748

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2024
Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2024
Kabul Tarihi 12 Ocak 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Edremitoğlu, G., & Gültekin, Y. (2024). ULUSLARARASI PAZARLARDA ONLINE MARKALAŞMA FAALİYETLERİ: KADIN GİRİŞİMCİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Parion Akademik Bakış Dergisi, 3(1), 58-70.