Amaç: Bu çalışma, tıp fakültesi öğrencilerinin spora katılım eğilimleri ve ayak bileği yaralanmalarının yaygınlığını ve tıp kaültesi hazırlanma ve okuma sürecinin spora katılıma etkisini değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve yöntem: Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri arasında kesitsel tanımlayıcı bir çalışma yapılmıştır. Veriler, tıp fakültesinden önce ve sonra spora katılım, yapılan spor türleri ve sıklığı ile ayak bileği yaralanması öyküsünü kapsayan çevrimiçi bir anket kullanılarak toplanmıştır. Spora katılım ve yaralanma prevalansındaki değişiklikleri incelemek için istatistiksel analiz yapılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya toplam 253 öğrenci katıldı. Bunlardan 135'i (%53,4) tıp fakültesine başlamadan önce herhangi bir spor dalında aktivite yapmıştır. Öğrencilerin yaptığı en yaygın sporlar voleybol (%28), futbol (%17) ve basketbol (%17) idi. Ayak bileği yaralanmaları özellikle futbol (%50), basketbol (%33) ve voleybolda (%21) yaygındı. Tıp fakültesine başladıktan sonra, öğrencilerin 48'i spor faaliyetlerini azaltmış veya durdurmuş, bunun ana nedeni olarak da akademik iş yükünü göstermiştir. Ancak, 46 öğrenci özellikle fitness olmak üzere tıp fakültesine başladıktan sonra spor aktivitelerine başlamıştır.
Sonuç: Bu çalışma, tıp öğrencileri arasında üniversite giriş sınavı sırasında akademik baskı nedeniyle spora katılımda önemli bir düşüş olduğunu ve yüksek etkili sporlarda ayak bileği yaralanmalarının yaygınlığını vurgulamaktadır. Tıp fakültesi eğitimi sırasında, yaralanma riski daha düşük olan fitness tarzı sporlara katılım eğilimi artmaktadır.
Purpose: The aim of this study is to evaluate the prevalence of ankle injuries and the tendency of medical students to participate in sports, and the effect of medical school preparation and study process on participation in sports.
Material and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted among medical students at Pamukkale University Faculty of Medicine. Data were collected using an online questionnaire covering aspects of sports participation before and after medical school, types and frequency of sports played, and history of ankle injuries. Statistical analysis was performed to examine changes in sports participation and injury prevalence.
Results: A total of 253 students took part in the study. Of these, 135 (53.4%) participated in sports before medical school, with volleyball (28%), football (17%) and basketball (17%) being the most common. Ankle injuries were particularly common in football (50%), basketball (33%) and volleyball (21%). After starting medical school, 48 of the students reduced or stopped their sports activities, citing academic workload as the main reason. However, 46 students started sports activities espacially fitness.
Conclusion: The study highlights a significant decline in sports participation during the university entrance exam among medical students due to academic pressure, with a notable prevalence of ankle injuries in high-impact sports. During medical school education, there is an increasing tendency to engage in fitness-style sports with a lower risk of injury.
60116787-020/19227
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Orthopaedics |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | February 18, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | February 5, 2025 |
Acceptance Date | February 15, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 18 Issue: 2 |