Medya, toplumsal normların izler kitleye iletilmesinde etki gücü kanıtlanmış bir araç olarak varlığını sürdürmektedir. Kültürel kodlara dayalı olarak kurulan medya metinleri, hali hazırdaki kültürel kodları kullandıkları gibi aynı zamanda izleyiciyi etkilemek amacıyla egemen ideolojiyi yansıtan yeni kodlamaları da iletmektedirler. Medya metinleri içerisinde reklamlar ise hem tüketim çağının devamının bir aracısı hem de döngüsel mesaj iletim gücü ile toplumsal anlatıların inşa araçlarından birisidir. Bu anlatılar içerisinde üzerinde durulması yeğlenmiş olan ise, toplumsal cinsiyet kavramına içkin olarak erkeklik çalışmaları ve babalık rollerine dair üretilen/değişen/dönüşen anlamlardır. Modern çağın değişen yargıları 'modernleşen babaları' zorunlu kılmıştır. Segal'ın, 'çağdaş baba' ve 'yeni baba' kavramlarından hareketle bu çalışmada öne sürülen modern hayatın babalarının 'yeni babalık' olarak değerlendirilmesine yönelik kavramsal bir alt yapı oluşturulmuştur. Kültürel bir metin olarak ele alınan 2017 yılında televizyonda yayınlanan babalar günü reklamları üzerinden geleneksel ve modernin yarattığı babalık kodlarındaki gerilim eleştirel metin okuması ile irdelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, reklamlarda değişen yaşam koşullarının babalık kodlarında bir değişimi söz konusu kıldığı ancak bunun içerisinde bir diğer yanıyla geleneksel olan toplumsal cinsiyet kodlarının yeniden üretimine de hizmet ettiğine ulaşılmıştır.
Toplumsal cinsiyet erkeklik çalışmaları babalık kavramı babalar günü reklamları tüketim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |