Gündelik hayatta yaygınlaşan internet, eğitim süreçlerinde de etkisini artırmaktadır. Bu durum kimi zaman olumlu davranışlara zemin hazırlarken kimi zaman da istenmeyen davranışlara yol açmaktadır. İstenmeyen davranışlardan biri de siber aylaklıktır. Siber aylaklığın nedenlerinden biri öğrencinin öğrenim gördüğü fakülteden memnun olmamasıdır. Araştırma, yüksek din öğretiminde fakülte memnuiyeti ile siber aylaklık arasındaki ilişkiyi belirlemeyi temel amaç edinmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Uygun örnekleme yöntemi ile seçilen örneklem grubu, Türkiye’de ilahiyat/İslami ilimler fakültelerinde öğrenim gören 1555 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada üç veri toplama aracı kullanılmış ve toplanan veriler üzerinde t-testi, ANOVA gibi çeşitli istatistikî analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcı öğrencilerin siber aylaklık davranış düzeyleri ‘katılmıyorum’a denk gelmektedir. Katılımcıların siber aylaklık düzeyleri cinsiyete, öğrenim görülen sınıfa, öğrenim türüne, kariyer planlamasına, sosyal medya hesabı olmasına ve fakülteye isteyerek tercih etmesine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Öğrencilerin siber aylaklık davranışları ile günlük internet kullanımları ve fakülte memnuniyetleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
Atatürk Üniversitesi
SAB-2021-9921
The Internet, which has become widespread in daily life, also increases its impact in education processes. While this situation sometimes leads to positive behaviors, it sometimes leads to undesirable behaviors. One of the undesirable behaviors is cyberloafing. One of the reasons for cyberloafing is that the student is not satisfied with the faculty. The main purpose of the research is to determine the relationship between faculty satisfaction and cyberloafing in higher religious education. The research was designed according to the correlational survey model, one of the quantitative research methods. The sample group selected by the convenient sampling method consists of 1555 students studying at faculties of theology/Islamic sciences in Turkey. Three data collection tools were used in the study and various statistical analyzes such as t-test and ANOVA were performed on the collected data. As a result of the research, the cyberloafing behavior levels of the participant students correspond to 'I do not agree'. The cyberloafing levels of the participants differ significantly according to gender, class of education, type of education, career planning, having a social media account, and willingly preferring the faculty. Significant relationships were found between students' cyberloafing behaviors and their daily internet use and faculty satisfaction.
SAB-2021-9921
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | SAB-2021-9921 |
Early Pub Date | December 20, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | August 19, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |