Bu çalışma kamu ilköğretim okulları ve liselerde uygulanan sosyal kulüp çalışmalarının etkililiğine ilişkin var olan durumu öğrenci görüşlerine dayalı olarak ortaya koymak, geleceğe dönük önerileri saptama amacı taşımaktadır. Tarama türünde yapılan araştırmada; nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul İli’nde öğrenim gören toplam 1574 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Sosyal Kulüplerin Amacına İlişkin Görüşler” ölçeği aracılığıyla toplanmıştır.. Nicel veriler, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz t–testi, ilişkisiz varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Lise öğrencileri sosyal kulüp çalışmalarını etkisiz bulurken, ilköğretim öğrencileri etkili bulmaktadır. Öğrenci görüşleri arasında öğretim kademesi ve sınıf düzeyine göre anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesi sonucunda, sosyal kulüplerin etkili olma nedenleri “Kişisel Gelişim” ve “Öğretmen Etkisi”; etkisiz olma nedenleri “Uygulama Boşluğu”, “Önemsememe Yaklaşımı”,“Yönetsel Sorunlar” ve “Kişisel Nedenler” olmak üzere dört tema altında toplanmıştır.
This study aims to identify the opinions and recommendations of students concerning the effectiveness of social clubs in state primary and high schools in İstanbul. In this survey both qualitative and quantitative methods were used. The study comprises of a sample of 1574 students. The data of the study was collected through the “Opinions About the Aims of Social Clubs Scale” which was developed by the researchers. The quantitative data was analysed by using percentages, frequencies, arithmetic mean, standard deviation, independent t-test and ANOVA. To analyse the qualitative data, content analysis technique was used. According to results high school students think that social clubs are ineffective, however, primary school students think that social clubs are effective. there was a significant difference according to level of education and grade level. The reasons of ineffectiveness of school social clubs were collected under four themes which are “Implementation Gap”, “Managerial Problems”, “Personal Reasons” , “Lack of Importance”. The reasons for students finding the social clubs ineffective were that school principals and teachers did not find social clubs activities’ important, no meetings or events were conducted and insufficient club course hours.
Other ID | JA36NE77VD |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 2 - Volume: 5 Issue: 2 |