Bu çalışmanın amacı, çevre eğitimi alanında yayımlanmış makale ve tezlerde geçen anahtar kelimeleri incelemektir. Çalışma, 2007-2011 yılları arasında çevre eğitimi alanında yayımlanmış 48 makale ve 73 tez üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri doküman incelemesi ile toplanmıştır. Toplanan bu veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmada, incelenen makalelerde ve tezlerde 192 farklı anahtar kelime kullanıldığı, en fazla kullanılan anahtar kelimelerin “çevre eğitimi” (f = 76) , “çevre” (f = 20), “çevreye yönelik tutum” (f = 19) ve “çevre bilinci” (f = 13) olduğu görülmüştür. Ayrıca hemen hemen tüm anahtar kelimelerin frekansının düşük olduğu tespit edilmiştir.
The purpose of this study is to examine keywords in articles and dissertations published in the field of environmental education. The study was carried out on 48 articles and 73 dissertations published between 2007-2011 in the field of environmental education. The data of this study were collected from document analysis. These collected data were analyzed from content analysis. In this study, it was seen that 192 distinct keywords were used in examined articles and dissertations, “environmental education” (f=76), “environment” (f=20), “attitude toward the environment” (f=19) and “environmental awareness” (f=13) were the most used keywords. In addition to, it was determined that the frequencies of nearly all keywords were low.
Other ID | JA36RD52RY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 3 - Volume: 4 Issue: 3 |