Temel dil becerilerinden biri olan okuma becerisi, eleştirel düşünmenin gelişmesi ve aynı zamanda değişen ve gelişen dünyamızda farklı görüş açılarının benimsenmesi açısından önemli bir anahtar olarak düşünülmektedir. Öğrencilerin ufuklarını açmalarına ve yeni bakış açıları kazanmalarına katkıda bulunan öğretmenlerin, öğrencileri için, çeşitli teknolojilerle kuşatılmış bir ortamda dahi olsalar da, halen bilginin kaynağı olarak kabul edildikleri kaçınılmaz bir gerçektir. Dolayısıyla, gelecekte öğretmen olarak birçok öğrenciye kaynaklık etmekle yükümlü olacak öğretmen adaylarının okuma yapıp yapmadıkları, ne konularda, ne kadar ve ne sıklıkta çevrimiçi okuma yaptıkları, çevrimiçi okuma alışkanlıkları ve ilgili bakış açılarını ortaya koymak önemlidir. Bu bağlamda, bu betimsel çalışmada, İngilizce öğretmen adaylarının çevrimiçi ve basılı kaynakları okuma için ayırdıkları zaman, çevrimiçi hangi kaynakları ve ne sıklıkta okudukları, yaptıkları çevrimiçi okumalarla ilgili olarak düşünceleri ve gelecekteki profesyonel öğretmenlik hayatlarında bu okumalardan faydalanıp faydalanmama konusundaki görüşlerine yer verilmiştir. Söz konusu çalışmaya Türkiye’nin iki farklı üniversitesinden toplam 164 İngilizce öğretmen adayı katılmıştır. Sonuçlar analiz edildiğinde, okuma becerisinin gerçek ortamdan sanal ortamlara taşındığı ve çevrimiçi okumanın önemli bir bilgi kaynağı, eğitim ve kariyer hedeflerine ulaşmada önemli bir araç olarak görüldüğü ortaya çıkmıştır. Bu doğrultuda, çevrimiçi okumaların İngilizce öğretmenleri için kişisel ve mesleki bilgi kaynaklarını yapılandırmak açısından katkı sunacağı sonucuna ulaşılabilir.
Çevrimiçi okuma İngilizce öğretmeni okuma alışkanlıkları çevrimiçi okuma algıları online okuma
One of the basic language skills, reading is considered to be a key to improve critical thinking skills and to grasp different perspectives by experiencing changing nature of world. It is an inevitable fact that teachers, who are responsible for contributing to widen students’ horizons and aid them to gain new insights, are still regarded as sources of knowledge even in such an environment surrounded by high technology facilities. Therefore, it is crucial to see whether, and/or how often, prospective English teachers are interested in online reading and what kind of perceptions, or feelings, they have towards reading online and making use of such online readings in their future profession. In this respect, the current study aims to find out prospective English teachers’ online reading habits and perceptions. The data was collected via convenience sampling which is a type of non-probability sampling. Accordingly, the study was conducted at two different universities in northern Turkey and a total of 164 prospective teachers of English (37 male, 127 female) took the survey. The study suggests that the literacy focus has been turning from paper to online. Online reading is considered as a valuable source of knowledge, a tool for reaching educational goals, an integral part of English language learning and a crucial constituent of language teaching profession. It seems to contribute a lot to prospective English teachers who are developing their professional, procedural and personal knowledge base so as to be effective teachers of future.
Other ID | JA36PU37SA |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 14, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 3 - Volume: 4 Issue: 3 |