Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında öğretmenlerin iletişim becerileri ile empatik eğilimlerinin çocuk sevme düzeylerine etkisini incelenmektir. Araştırma öğretmenlerin iletişim becerileri ve empatik eğilimlerinin çocuk sevme (öğrenciler) düzeylerini ne derece etkilediğini birlikte ve tek tek ortaya koymaya çalışmaktadır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 öğretim yılında Sivas il merkezinde 81 ilköğretim okulunda görev yapan 2076 öğretmen oluşturmaktadır. İlköğretim okullarından 35 okul random yöntemiyle belirlenmiştir. Bu okullarda görev yapan 906 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Ölçekler 35 ilköğretim okulunda araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerden işlenmeye uygun 416 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma verileri, “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” , “Empatik Eğilim Ölçeği” ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin iletişim becerileri ile empatik eğilimlerinin çocuk sevme düzeylerini etkilediği, iletişim becerileri ile empatik eğilimlerin birlikte bu etkiyi biraz daha artırdığı görülmüştür.
The purpose of this study was to investigate the communication skills of elementary school teachers and the effect of their emphatic tendencies on their levels of liking of children. This study tried to reveal the communication skills of the teachers and how their levels of liking of children affect their emphatic tendencies together and one by one. The population included 2076 teachers who worked at 81 elementary schools in Sivas province in the 2011-2012 academic years. Within the elementary schools, 35 schools were randomly selected. The sample of this study comprised 906 teachers who worked at these schools. Out of the applied scales, 416 actionable scales were evaluated. The data was collected via “Communication Skills Evaluation Scale”, “Emphatic Tendency Scale” and “Barnett Liking of Children Scale”. It was concluded from the study that the communication skills and emphatic tendencies of the teachers affected their levels of liking of children and communication skills together with the emphatic tendencies increased this effect a little more.
Other ID | JA36UM72ZY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 2 - Volume: 3 Issue: 2 |