Ortaçağda, “olup bitmiş olayların anlatılması” ya da “gerçek olayların anlatımı” gibi anlamlar kazanan tarih, 18. yüzyılda modern yöntemlerle çalışılan bir alan haline gelmiş ve 19. yüzyılda bilimselleşme sürecini tamamlamıştır. Türkiye’de ise ancak 20. yüzyılın başlarında Darülfünun’da tarih bölümü açılmış ve böylece tarihçi yetiştirilmeye başlanmıştır. 1933 yılında gerçekleştirilen Üniversite Reformundan sonra Türkiye’nin ilk ve tek üniversitesi olan İstanbul Üniversitesi’nde tarih bölümünde eğitim devam etmiştir. Günümüzde, 2011 ÖSYS Kılavuzu incelendiğinde Türkiye’de eğitime devam eden 72’si devlet ve 9’u özel ve vakıf olmak üzere toplam 81 üniversitenin tarih bölümlerinde tarihçi yetiştirildiği görülmektedir. Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversiteleri ile özel üniversiteler ve vakıf üniversitelerinin tarih bölümlerinin resmi internet sayfalarındaki açıklamalara göre yetiştirmeyi amaçladıkları tarihçi profillerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. Bu çalışmada tarama modeli esas alınmıştır. Bu çalışmada 63 devlet üniversitesi ve 9 özel üniversite ve vakıf üniversitesinin tarih bölümlerinin internet sayfaları ele alınmıştır. Tarih bölümlerinin internet sayfalarında yer alan “misyon” ve “vizyon” açıklamaları incelenmiştir. Bu metinler daha sonra içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir.
History gaining the meanings such as “describing the events already finished” or “narration of real events”, in 18th century in Europe, becoming an area studied by modern methods has completed the process of scientification in 19th century. History department established in Darülfünun just beginning of the 20th century in Turkey and thus historians started to be trained. As the University Reform realised, historians training continued in history department of Turkey’s the first and only university. Nowadays, reviewing the University Entrance Guide 2011 it has been seen that historians being trained in history departments at 72 state and 9 private universities at total 81 universities. The purpose of this research is to determine and compare the historian profiles aimed to train according to the satatements of the state and private universities’ history departments’ web pages. This study is based on survey method. In this study, 63 state and 9 private universities’ web pages will be scanned. The “mission” and “vision” statements of history departments’ web pages will be examined. Then these statements will be analyzed by content analysis method.
Other ID | JA36UN99KC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 3 Issue: 2 - Volume: 3 Issue: 2 |