BibTex RIS Cite

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi

Year 2013, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 55 - 66, 15.07.2016

Abstract

Bu çalısmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklasımlarını tercihetme düzeylerini ve tercih düzeylerinin bölüm, cinsiyet ve sınıf düzeyi değiskenleriaçısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Arastırma taramamodelinde bir çalısmadır. Arastırmanın evreni, 2011-2012 eğitim-öğretim yılı, baharyarıyılında, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi`nde öğrenim görenöğrencilerden olusmaktadır. Arastırmanın örneklemi ise evren içerisinden basit seçkisizörnekleme yöntemiyle seçilen 393 kisiden olusmaktadır. Verilerin elde edilmesindeÖğrenme Yaklasımları ve Çalısma Becerileri Ölçeği kullanılmıstır. Arastırmanınsonuçlarına göre üç öğrenme yaklasımı da yüz üzerinden elli dokuz ortalamanın üstündetercih edilmektedir. Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme yaklasımları tercihleri arasındaöğrenim görülen alan, cinsiyet ve sınıf düzeyi değiskenlerine göre anlamlı farklılık yoktur.Öğrenciler “öğrenme” terimini daha çok “Kazandığınız bilgileri kullanabilmek” olarakifade etmektedirler.

Analysis of Approaches to Learning Preferences and Perceptions of Learning of Students in Faculty of Education

Year 2013, Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1, 55 - 66, 15.07.2016

Abstract

Purpose of this study is to determine preference levels of approaches to learning and whether there is a significant difference as regards department, gender and class rank of preference levels of students in faculty of education. The research is a survey model. Universe of this research is comprised of students studying in Kazım Karabekir Education Faculty of Atatürk University in fall term 2011-2012 education year. Sample of the research is comprised of 393 candidate teachers that were selected randomly. Approaches and Study Skills Inventory for Students – ASSĐST has been employed to obtain research data. According to research results each of three approaches to learning is preferred with a percentage of over fifty nine out of a hundred. No significant difference was found between approach to learning preferences of candidate teachers in faculty of education according to field of the study, gender and class rank variables. Students stated to the term "learning" as to " Being able to use the information you’ve acquired".

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA36UT75SN
Journal Section Articles
Authors

Ceyhun Ozan This is me

Muhammed Çiftçi This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 1 - Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Ozan, C., & Çiftçi, M. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 3(1), 55-66.
AMA Ozan C, Çiftçi M. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. July 2016;3(1):55-66.
Chicago Ozan, Ceyhun, and Muhammed Çiftçi. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri Ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 3, no. 1 (July 2016): 55-66.
EndNote Ozan C, Çiftçi M (July 1, 2016) Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3 1 55–66.
IEEE C. Ozan and M. Çiftçi, “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, vol. 3, no. 1, pp. 55–66, 2016.
ISNAD Ozan, Ceyhun - Çiftçi, Muhammed. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri Ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3/1 (July 2016), 55-66.
JAMA Ozan C, Çiftçi M. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3:55–66.
MLA Ozan, Ceyhun and Muhammed Çiftçi. “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri Ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, vol. 3, no. 1, 2016, pp. 55-66.
Vancouver Ozan C, Çiftçi M. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Yaklasımları Tercihleri ve Öğrenmeye İliskin Algılarının İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3(1):55-66.